Fotocorner Fotoforum
Welkom op Fotocorner Fotoforum! Wij zijn een klein, maar gezellig fotoforum. Als je je aanmeld, vul dan even je profiel in, dan weten we wie ons forum komt versterken. Gasten zien niet alle onderdelen van het forum en zien ook reclame op het forum, evenals inactieve leden, actieve leden zien dit niet. Inactieve leden worden overigens na 3 maanden automatisch verwijderd door het systeem. Veel plezier op het forum!
Fotocorner Fotoforum
Welkom op Fotocorner Fotoforum! Wij zijn een klein, maar gezellig fotoforum. Als je je aanmeld, vul dan even je profiel in, dan weten we wie ons forum komt versterken. Gasten zien niet alle onderdelen van het forum en zien ook reclame op het forum, evenals inactieve leden, actieve leden zien dit niet. Inactieve leden worden overigens na 3 maanden automatisch verwijderd door het systeem. Veel plezier op het forum!
Fotocorner Fotoforum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Fotocorner Fotoforum

Ons gezellige fotoforum. Post hier de foto`s die je gemaakt hebt en vraag wat anderen ervan vinden.
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen
Inloggen
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Log me automatisch in bij elk bezoek: 
:: Ik ben mijn wachtwoord vergeten
Laatste onderwerpen
» van de zelfde plant
Zandoogje I_icon_minitimedi okt 02, 2018 2:29 pm van jurgenl

» plant bespoten met water en macro gertokken
Zandoogje I_icon_minitimedi okt 02, 2018 2:27 pm van jurgenl

» een paarden kop
Zandoogje I_icon_minitimezo mei 27, 2018 1:37 pm van jurgenl

» koeien in de wei
Zandoogje I_icon_minitimezo mei 27, 2018 1:36 pm van jurgenl

» Mijn laatste foto hier.
Zandoogje I_icon_minitimewo jan 10, 2018 3:24 pm van Raym

» De zeearend
Zandoogje I_icon_minitimema jul 03, 2017 9:11 pm van peterdehaan

» Pietersheim
Zandoogje I_icon_minitimedi jun 27, 2017 11:19 pm van Andre

» Rups.
Zandoogje I_icon_minitimedi jun 27, 2017 11:17 pm van Andre

» Schedel van de brilbeer.
Zandoogje I_icon_minitimewo nov 09, 2016 6:44 pm van Jose

» Brug in Vroenhoven (B)
Zandoogje I_icon_minitimezo okt 30, 2016 6:08 pm van Jose

» Hertjes in het zwarte woud.
Zandoogje I_icon_minitimezo okt 30, 2016 6:03 pm van Jose

» Onze jerom
Zandoogje I_icon_minitimewo okt 19, 2016 8:00 pm van Jos

» Gouvernement van Maastricht
Zandoogje I_icon_minitimewo okt 19, 2016 6:29 pm van Jose

» Metone grandiose.
Zandoogje I_icon_minitimewo okt 19, 2016 6:27 pm van Jose

» Elfia InArcen
Zandoogje I_icon_minitimeza okt 15, 2016 2:58 pm van Jose

» Apostelhoeve maastricht
Zandoogje I_icon_minitimema okt 10, 2016 3:06 pm van Jose

» Model Nina
Zandoogje I_icon_minitimezo okt 09, 2016 2:49 pm van Raym

mei 2024
madiwodovrzazo
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
KalenderKalender
Meest actieve berichtenplaatsers van deze maand
Geen gebruiker
Zoeken
 
 

Geef resultaten weer als:
 
Rechercher Geavanceerd zoeken
Social bookmarking
Social bookmarking reddit      

Maak een bladwijzer en deel het adres van Fotocorner Fotoforum op uw social bookmarking website
Meest bekeken onderwerpen
Kievit
Regels van Het forum
Roze Roos
Paardenworst speciaal
Swamp Hotel
Camp Astrid
Panorama paard van Marken
Muskuseend pulletjes
Foto van een Trap
EK Mountainbiken/ EC Mountainbike
Trefwoorden
2016 2013 2014 2011 2012 2015 hart
Statistieken
We hebben 83 geregistreerde gebruikers
De nieuwste gebruiker is RJ

Alle gebruikers hebben in totaal 21741 berichten geplaatst in 3798 onderwerpen

 

 Zandoogje

Ga naar beneden 
4 plaatsers
AuteurBericht
duynduyn

duynduyn


Aantal berichten : 269
Registratiedatum : 22-09-15
Woonplaats : Hoogvliet

Zandoogje Empty
BerichtOnderwerp: Zandoogje   Zandoogje I_icon_minitimedo jun 23, 2016 12:10 am

Zandoogje IMG_0141%20Crop_zpsn6jiz4ww


Laatst aangepast door duynduyn op di jun 28, 2016 8:41 pm; in totaal 2 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Jonggolde

Jonggolde


Aantal berichten : 56
Registratiedatum : 11-05-16
Leeftijd : 74
Woonplaats : Nieuwdorp

Zandoogje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zandoogje   Zandoogje I_icon_minitimedo jun 23, 2016 11:44 am

Ik kan deze foto niet zo goed beoordelen op scherpte. Jammer dat ik de exif niet kan lezen. Wat compositie betreft vind ik de vlinder te centraal staan en de achtergrond te onrustig. De felle groene spriet vraag te veel aandacht en het wit rechts zou ik wegpoetsen omdat dat niet van toegevoegde waarde is.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://jonggolde.nl
duynduyn

duynduyn


Aantal berichten : 269
Registratiedatum : 22-09-15
Woonplaats : Hoogvliet

Zandoogje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zandoogje   Zandoogje I_icon_minitimedo jun 23, 2016 6:48 pm

Je hebt al eerder aangegeven bij een foto van mij dat je het niet op scherpte kon beoordelen, 
ook toen vond ik dat vreemd, bij deze zijn ook op de 900 pixels versie, de schubjes in het kopje duidelijk en scherp te zien. De Exif informatie is in de foto aanwezig, als je bijvoorbeeld een plugin voor Google chrome instaleert dan verschijnt de exif-info als je met de muis over de foto gaat.
Voor andere browsers zullen best wel soortgelijke plugins bestaan.

Dat de vlinder centraal staat, komt omdat ik het in dit geval mooier en beter vind. Decentraliseren resulteert of in een afgekapte korenhalm of wat het ook is, of het diertje komt te ruim in zijn kader.

De "fel" groene grasspriet stoort mij niet zo, voor mijn gevoel kunnen erg storende zaken met PS of een dergelijk programma weggewerkt worden, maar te veel ingrijpende veranderingen in de opname vind ik niet zo gepast, hoort de foto dan in de rubriek macro/close-up of fotobewerkingen of zo ?

Maar gezien de drukte op dit forum en het enthousiasme van de overige leden (niet dus, op een enkele uitzondering na), heb ik geen zin om alleen dit soort commentaar over me heen te krijgen,
af en toe een iets meer positieve benadering van andere leden zouden het in balans brengen,
dus trek ik mijn conclusie, dit was vaan laatst geplaatste opname !

gr

Jan
Terug naar boven Ga naar beneden
Jonggolde

Jonggolde


Aantal berichten : 56
Registratiedatum : 11-05-16
Leeftijd : 74
Woonplaats : Nieuwdorp

Zandoogje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zandoogje   Zandoogje I_icon_minitimedo jun 23, 2016 7:58 pm

Ik ga nu eenmaal geen enkele foto de hemel in prijzen als ik hem niet heel erg mooi of erg goed vind. Daar is Facebook voor. Daar krijg je ( wel of geen verdiende ) veren in je kont gestoken. Voor mij zijn sites als deze bij uitstek geschikt om een betere fotograaf te worden omdat een ander jouw foto veel objectiever kan beoordelen dan jijzelf. Datzelfde geldt ook voor mij en voor iedereen.


Gr. Henriëtte
Terug naar boven Ga naar beneden
http://jonggolde.nl
Jos




Aantal berichten : 249
Registratiedatum : 19-10-13
Leeftijd : 74
Woonplaats : Niel

Zandoogje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zandoogje   Zandoogje I_icon_minitimedi jun 28, 2016 4:09 pm

Jonggolde schreef:
Ik ga nu eenmaal geen enkele foto de hemel in prijzen als ik hem niet heel erg mooi of erg goed vind. Daar is Facebook voor. Daar krijg je ( wel of geen verdiende ) veren in je kont gestoken. Voor mij zijn sites als deze bij uitstek geschikt om een betere fotograaf te worden omdat een ander jouw foto veel objectiever kan beoordelen dan jijzelf. Datzelfde geldt ook voor mij en voor iedereen.


Gr. Henriëtte

Ik geef je helemaal gelijk, zo denk ik er ook over.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.bloggen.be/josfotografie/
duynduyn

duynduyn


Aantal berichten : 269
Registratiedatum : 22-09-15
Woonplaats : Hoogvliet

Zandoogje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zandoogje   Zandoogje I_icon_minitimedi jun 28, 2016 8:52 pm

Jos, iemand napraten is  makkelijk, een eigen mening hebben is wat anders.

Jongolde :
Zoals uit de vervangende crop uit dezelfde opname blijkt, lijkt mij, duidelijk dat de opname
wel degelijk scherp is. Voor wat je overige opmerkingen betreft, een mening is een mening, 
er zijn manieren waarop zoiets gebracht kan worden, de regel van derden hoeft niet altijd toegepast te worden, mijn uitleg waarvoor ik bepaalde zaken op deze manier doe daar ga je niet op in 
en dat is nu net de clou, jouw mening telt, punt uit.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos




Aantal berichten : 249
Registratiedatum : 19-10-13
Leeftijd : 74
Woonplaats : Niel

Zandoogje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zandoogje   Zandoogje I_icon_minitimedi jun 28, 2016 9:30 pm

oeps iemand zijn tenen zeer gedaan           sorry dan
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.bloggen.be/josfotografie/
Jose

Jose


Aantal berichten : 747
Registratiedatum : 11-01-14

Zandoogje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zandoogje   Zandoogje I_icon_minitimewo jun 29, 2016 2:40 pm

Van de regels afwijken daar is niks mis mee dat vind ik juist een uitdaging. Op mij komt de foto wel scherp over vooral mooi op het kopje. Wel vind ik dat de foto veel ruis bevat dat is wel jammer.En duyn duyn wel blijven plaatsen hoor.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://Josefotografie.sendasmile.com/
duynduyn

duynduyn


Aantal berichten : 269
Registratiedatum : 22-09-15
Woonplaats : Hoogvliet

Zandoogje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zandoogje   Zandoogje I_icon_minitimewo jun 29, 2016 8:56 pm

Jose schreef:
Van de regels afwijken daar is niks mis mee dat vind ik juist een uitdaging. Op mij komt de foto wel scherp over vooral mooi op het kopje. Wel vind ik dat de foto veel ruis bevat dat is wel jammer.En duyn duyn wel blijven plaatsen hoor.

Hallo Jose,

De ruis is nu meer zichtbaar aanwezig, omdat dit een flinke crop is van de foto die ik oorspronkelijk
geplaatst had. 
Die opname heb ik verwijderd 

gr
Jan
Terug naar boven Ga naar beneden
Jonggolde

Jonggolde


Aantal berichten : 56
Registratiedatum : 11-05-16
Leeftijd : 74
Woonplaats : Nieuwdorp

Zandoogje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zandoogje   Zandoogje I_icon_minitimevr jul 01, 2016 10:31 am

Ik zie dat de scherpte inderdaad goed op het oogje ligt. Op mijn scherm worden alle foto's veel kleiner vertoond dan op de PC van mijn partner. Ook mijn eigen site. Daarom kijk ik zo af en toe op de PC van hem. Ik heb niet gezegd dat de vlinder niet scherp was, maar dat ik daar niet over kon oordelen. Dat moet je dus wel zo interpreteren. Smile  Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
http://jonggolde.nl
Gesponsorde inhoud





Zandoogje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zandoogje   Zandoogje I_icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Zandoogje
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Bont zandoogje
» Bruin Zandoogje

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Fotocorner Fotoforum :: Foto's / pictures :: Macro foto`s en Close-up / Macro pictures and Close-up-
Ga naar: