Fotocorner Fotoforum
Welkom op Fotocorner Fotoforum! Wij zijn een klein, maar gezellig fotoforum. Als je je aanmeld, vul dan even je profiel in, dan weten we wie ons forum komt versterken. Gasten zien niet alle onderdelen van het forum en zien ook reclame op het forum, evenals inactieve leden, actieve leden zien dit niet. Inactieve leden worden overigens na 3 maanden automatisch verwijderd door het systeem. Veel plezier op het forum!
Fotocorner Fotoforum
Welkom op Fotocorner Fotoforum! Wij zijn een klein, maar gezellig fotoforum. Als je je aanmeld, vul dan even je profiel in, dan weten we wie ons forum komt versterken. Gasten zien niet alle onderdelen van het forum en zien ook reclame op het forum, evenals inactieve leden, actieve leden zien dit niet. Inactieve leden worden overigens na 3 maanden automatisch verwijderd door het systeem. Veel plezier op het forum!
Fotocorner Fotoforum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Fotocorner Fotoforum

Ons gezellige fotoforum. Post hier de foto`s die je gemaakt hebt en vraag wat anderen ervan vinden.
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen
Inloggen
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Log me automatisch in bij elk bezoek: 
:: Ik ben mijn wachtwoord vergeten
Laatste onderwerpen
» van de zelfde plant
De vlucht van de Zilverreiger I_icon_minitimedi okt 02, 2018 2:29 pm van jurgenl

» plant bespoten met water en macro gertokken
De vlucht van de Zilverreiger I_icon_minitimedi okt 02, 2018 2:27 pm van jurgenl

» een paarden kop
De vlucht van de Zilverreiger I_icon_minitimezo mei 27, 2018 1:37 pm van jurgenl

» koeien in de wei
De vlucht van de Zilverreiger I_icon_minitimezo mei 27, 2018 1:36 pm van jurgenl

» Mijn laatste foto hier.
De vlucht van de Zilverreiger I_icon_minitimewo jan 10, 2018 3:24 pm van Raym

» De zeearend
De vlucht van de Zilverreiger I_icon_minitimema jul 03, 2017 9:11 pm van peterdehaan

» Pietersheim
De vlucht van de Zilverreiger I_icon_minitimedi jun 27, 2017 11:19 pm van Andre

» Rups.
De vlucht van de Zilverreiger I_icon_minitimedi jun 27, 2017 11:17 pm van Andre

» Schedel van de brilbeer.
De vlucht van de Zilverreiger I_icon_minitimewo nov 09, 2016 6:44 pm van Jose

» Brug in Vroenhoven (B)
De vlucht van de Zilverreiger I_icon_minitimezo okt 30, 2016 6:08 pm van Jose

» Hertjes in het zwarte woud.
De vlucht van de Zilverreiger I_icon_minitimezo okt 30, 2016 6:03 pm van Jose

» Onze jerom
De vlucht van de Zilverreiger I_icon_minitimewo okt 19, 2016 8:00 pm van Jos

» Gouvernement van Maastricht
De vlucht van de Zilverreiger I_icon_minitimewo okt 19, 2016 6:29 pm van Jose

» Metone grandiose.
De vlucht van de Zilverreiger I_icon_minitimewo okt 19, 2016 6:27 pm van Jose

» Elfia InArcen
De vlucht van de Zilverreiger I_icon_minitimeza okt 15, 2016 2:58 pm van Jose

» Apostelhoeve maastricht
De vlucht van de Zilverreiger I_icon_minitimema okt 10, 2016 3:06 pm van Jose

» Model Nina
De vlucht van de Zilverreiger I_icon_minitimezo okt 09, 2016 2:49 pm van Raym

mei 2024
madiwodovrzazo
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
KalenderKalender
Meest actieve berichtenplaatsers van deze maand
Geen gebruiker
Zoeken
 
 

Geef resultaten weer als:
 
Rechercher Geavanceerd zoeken
Social bookmarking
Social bookmarking reddit      

Maak een bladwijzer en deel het adres van Fotocorner Fotoforum op uw social bookmarking website
Meest bekeken onderwerpen
Kievit
Regels van Het forum
Roze Roos
Paardenworst speciaal
Swamp Hotel
Camp Astrid
Panorama paard van Marken
Muskuseend pulletjes
Foto van een Trap
EK Mountainbiken/ EC Mountainbike
Trefwoorden
2011 2013 2012 hart 2016 2014 2015
Statistieken
We hebben 83 geregistreerde gebruikers
De nieuwste gebruiker is RJ

Alle gebruikers hebben in totaal 21741 berichten geplaatst in 3798 onderwerpen

 

 De vlucht van de Zilverreiger

Ga naar beneden 
5 plaatsers
AuteurBericht
Peter

Peter


Aantal berichten : 657
Registratiedatum : 04-05-15

De vlucht van de Zilverreiger Empty
BerichtOnderwerp: De vlucht van de Zilverreiger   De vlucht van de Zilverreiger I_icon_minitimeza jan 30, 2016 10:45 am

De vlucht van de Zilverreiger Z51i70213ty
Terug naar boven Ga naar beneden
elti

elti


Aantal berichten : 958
Registratiedatum : 28-12-11
Leeftijd : 76
Woonplaats : Alblasserwaard

De vlucht van de Zilverreiger Empty
BerichtOnderwerp: Re: De vlucht van de Zilverreiger   De vlucht van de Zilverreiger I_icon_minitimeza jan 30, 2016 11:24 am

Fantastisch moment, Peter!
Terug naar boven Ga naar beneden
Peter

Peter


Aantal berichten : 657
Registratiedatum : 04-05-15

De vlucht van de Zilverreiger Empty
BerichtOnderwerp: Re: De vlucht van de Zilverreiger   De vlucht van de Zilverreiger I_icon_minitimeza jan 30, 2016 11:28 am

Ja was een mazzeltje hij kwam over en ik had de 400 mm er op. Maar de autofocus van deze (toch dure lens) is niet zo snel en vaak pies je er dan net naast. Soms niet....Deze lens overigens want ik ben ooit met Sony begonnen en koop tzt weer eens een verse body want die 350 is te oud geworden...
http://www.kamera-express.nl/product/12182694/sony-70-400mm-f-4-0-5-6-g-ssm-ii/?gclid=COXz-9Sp0coCFUs6GwodYOQFxQ
Terug naar boven Ga naar beneden
Peter

Peter


Aantal berichten : 657
Registratiedatum : 04-05-15

De vlucht van de Zilverreiger Empty
BerichtOnderwerp: Re: De vlucht van de Zilverreiger   De vlucht van de Zilverreiger I_icon_minitimeza jan 30, 2016 11:33 am

Ik betaalde 3 jaar geleden nog maar 1340 euro voor die lens bij deze zaak. Kun je nagaan hoe duur alles wordt.
Terug naar boven Ga naar beneden
elti

elti


Aantal berichten : 958
Registratiedatum : 28-12-11
Leeftijd : 76
Woonplaats : Alblasserwaard

De vlucht van de Zilverreiger Empty
BerichtOnderwerp: Re: De vlucht van de Zilverreiger   De vlucht van de Zilverreiger I_icon_minitimeza jan 30, 2016 11:56 am

Ja, Peter, we hebben een kostbare hobby. Komt bij dat je als je wat nieuws hebt gekocht, na 6 maanden de opvolger die natuurlijk weer beter is, al weer in de etalage ligt. Waar houdt het op? Als je bovendien de ontwikkelingen met de systeemcamera's volgt, denk ik dat dat de toekomst is. Het kost nu nog behoorlijk wat geld, maar ook dat zal veranderen. Steeds meer fotografen die aardig aan de weg timmeren, zijn inmiddels overgestapt naar deze camera's. Dikwijls was het gewicht van de oude gear de aanleiding om over te stappen en nam men eventuele minpunten op de koop toe. Maar inmiddels zijn ook die minpunten achterhaald en zelfs soms beter dan de van de spiegelreflexcamera's. Dus nog even wachten en houden wat je hebt. De toekomst komt naar je toe en ondertussen zullen we meer kwaliteit uit onze huidige apparatuur moeten halen. Gelukkig is een mens nooit te oud om te leren! Uiteindelijk wordt de foto gemaakt door de fotograaf en is zijn apparatuur slechts een hulpmiddel. De omgeving inspireert en de fotograaf ontwikkelt zich. Daarom hou ik maar even wat ik nu heb.
Terug naar boven Ga naar beneden
jurgenl




Aantal berichten : 31
Registratiedatum : 08-01-16

De vlucht van de Zilverreiger Empty
BerichtOnderwerp: Re: De vlucht van de Zilverreiger   De vlucht van de Zilverreiger I_icon_minitimeza jan 30, 2016 1:24 pm

mooeie
Terug naar boven Ga naar beneden
Peter

Peter


Aantal berichten : 657
Registratiedatum : 04-05-15

De vlucht van de Zilverreiger Empty
BerichtOnderwerp: Re: De vlucht van de Zilverreiger   De vlucht van de Zilverreiger I_icon_minitimeza jan 30, 2016 2:19 pm

Heb ook jaren tot volle tevredenheid met de Lumix systeemcamera mogen werken en ja, het komt dichtbij het spiegelwerk of ontspiegelwerk van de body met losse lenzen, doch overtreft het (nog) niet. Ik moet mij sterk vergissen of dit ooit het geval kan zijn met de huidige middelen want een lens is nu eenmaal de optelsom van veel (zwaar) glaswerk en dat is dacht ik een natuurkundige zaak, die je met de huidige kennis van zaken nu eenmaal niet kunt omzeilen. Ik zou ook liever een lichtgewicht meenemen dan die zware meuk, maar ik ben zo bang dat dit wel altijd betere resultaten zal geven dan de vaste lens op de systeemcamera. Als we het hebben over telewerk wel te verstaan. Macro heb ik ook jaren gewerkt met de systeemcamera en daar behaalde ik met spotgoedkope voorzetlensje op deze camera evengoede resultaten als ik met een losse macrolens behaal enkel de bokeh vind ik mooier van de losse lens....
Terug naar boven Ga naar beneden
elti

elti


Aantal berichten : 958
Registratiedatum : 28-12-11
Leeftijd : 76
Woonplaats : Alblasserwaard

De vlucht van de Zilverreiger Empty
BerichtOnderwerp: Re: De vlucht van de Zilverreiger   De vlucht van de Zilverreiger I_icon_minitimeza jan 30, 2016 2:37 pm

Kijk maar eens naar de Sony A7RII! En ook die andere uit die serie. Maar onderschat ook de Fuyi niet en de Olympus. Ook het aantal lenzen voor deze camera's groeit. De prijzen van die Sony's zijn nog behoorlijk hoog, maar de Olympus en de Fuyi komen toch al aardig in de goede richting. Ik vrees dat de systeemcamera het gaat winnen.
Terug naar boven Ga naar beneden
elti

elti


Aantal berichten : 958
Registratiedatum : 28-12-11
Leeftijd : 76
Woonplaats : Alblasserwaard

De vlucht van de Zilverreiger Empty
BerichtOnderwerp: Re: De vlucht van de Zilverreiger   De vlucht van de Zilverreiger I_icon_minitimeza jan 30, 2016 2:39 pm

Maar voorlopig zit ik met smart op een beetje fatsoenlijk weer te wachten. Eens kijken of die zilverreiger ook op mij heeft gewacht.Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
Peter

Peter


Aantal berichten : 657
Registratiedatum : 04-05-15

De vlucht van de Zilverreiger Empty
BerichtOnderwerp: Re: De vlucht van de Zilverreiger   De vlucht van de Zilverreiger I_icon_minitimeza jan 30, 2016 2:46 pm

Ik zit hier weer met een lekkend dak dus tja, wil ook droog weer. Ik denk dat ik je verkeerd begreep jij hebt het over systeemcamera's (zonder spiegel) en ja, dat is denk ik toch de toekomst. Die klap van de spiegel is vaak zelfs lastig en enig nadeel wat ik bedenken kan is dat je de camera aan moet zetten om door de zoeker te kijken en dat kost stroom. Verder vind ik het gewicht van de lens als ik eerlijk ben veel malen groter dan de body. Goed, als je een fullframe hebt met een knots van een accu weegt dat ook behoorlijk. Maar ik heb de bescheiden 50 D van Canon en dat is een body die in verhouding tot die 70/400mm lens niet echt zwaar is.
Terug naar boven Ga naar beneden
elti

elti


Aantal berichten : 958
Registratiedatum : 28-12-11
Leeftijd : 76
Woonplaats : Alblasserwaard

De vlucht van de Zilverreiger Empty
BerichtOnderwerp: Re: De vlucht van de Zilverreiger   De vlucht van de Zilverreiger I_icon_minitimeza jan 30, 2016 2:48 pm

Ik dacht dat je de 60D had!
Terug naar boven Ga naar beneden
Peter

Peter


Aantal berichten : 657
Registratiedatum : 04-05-15

De vlucht van de Zilverreiger Empty
BerichtOnderwerp: Re: De vlucht van de Zilverreiger   De vlucht van de Zilverreiger I_icon_minitimeza jan 30, 2016 3:56 pm

Hoofdpijn hier van de lekkage. Goed dat jij wakker bent Leen. 60D ja, haha....
Terug naar boven Ga naar beneden
e-meeuw

e-meeuw


Aantal berichten : 1984
Registratiedatum : 13-11-13
Leeftijd : 51
Woonplaats : Putten

De vlucht van de Zilverreiger Empty
BerichtOnderwerp: Re: De vlucht van de Zilverreiger   De vlucht van de Zilverreiger I_icon_minitimeza feb 06, 2016 7:53 pm

Mooie momentopname in de lucht De vlucht van de Zilverreiger 631737971
Terug naar boven Ga naar beneden
http://rvanstormbroek.weebly.com/
Raym
Admin
Raym


Aantal berichten : 2978
Registratiedatum : 17-12-11
Leeftijd : 56
Woonplaats : Zoetermeer

De vlucht van de Zilverreiger Empty
BerichtOnderwerp: Re: De vlucht van de Zilverreiger   De vlucht van de Zilverreiger I_icon_minitimedo feb 18, 2016 2:40 pm

zo, die heb je netjes belicht en gevangen peter, top!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://raymsfotosite.nl/
Gesponsorde inhoud





De vlucht van de Zilverreiger Empty
BerichtOnderwerp: Re: De vlucht van de Zilverreiger   De vlucht van de Zilverreiger I_icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
De vlucht van de Zilverreiger
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Grauwe ganzen in vlucht
» Zilverreiger
» Kleine Zilverreiger
» Grote Zilverreiger
» Kleine Zilverreiger

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Fotocorner Fotoforum :: Foto's / pictures :: Dieren foto's / Animal pictures-
Ga naar: