Fotocorner Fotoforum
Welkom op Fotocorner Fotoforum! Wij zijn een klein, maar gezellig fotoforum. Als je je aanmeld, vul dan even je profiel in, dan weten we wie ons forum komt versterken. Gasten zien niet alle onderdelen van het forum en zien ook reclame op het forum, evenals inactieve leden, actieve leden zien dit niet. Inactieve leden worden overigens na 3 maanden automatisch verwijderd door het systeem. Veel plezier op het forum!
Fotocorner Fotoforum
Welkom op Fotocorner Fotoforum! Wij zijn een klein, maar gezellig fotoforum. Als je je aanmeld, vul dan even je profiel in, dan weten we wie ons forum komt versterken. Gasten zien niet alle onderdelen van het forum en zien ook reclame op het forum, evenals inactieve leden, actieve leden zien dit niet. Inactieve leden worden overigens na 3 maanden automatisch verwijderd door het systeem. Veel plezier op het forum!
Fotocorner Fotoforum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Fotocorner Fotoforum

Ons gezellige fotoforum. Post hier de foto`s die je gemaakt hebt en vraag wat anderen ervan vinden.
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen
Inloggen
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Log me automatisch in bij elk bezoek: 
:: Ik ben mijn wachtwoord vergeten
Laatste onderwerpen
» van de zelfde plant
Ballerige figuren I_icon_minitimedi okt 02, 2018 2:29 pm van jurgenl

» plant bespoten met water en macro gertokken
Ballerige figuren I_icon_minitimedi okt 02, 2018 2:27 pm van jurgenl

» een paarden kop
Ballerige figuren I_icon_minitimezo mei 27, 2018 1:37 pm van jurgenl

» koeien in de wei
Ballerige figuren I_icon_minitimezo mei 27, 2018 1:36 pm van jurgenl

» Mijn laatste foto hier.
Ballerige figuren I_icon_minitimewo jan 10, 2018 3:24 pm van Raym

» De zeearend
Ballerige figuren I_icon_minitimema jul 03, 2017 9:11 pm van peterdehaan

» Pietersheim
Ballerige figuren I_icon_minitimedi jun 27, 2017 11:19 pm van Andre

» Rups.
Ballerige figuren I_icon_minitimedi jun 27, 2017 11:17 pm van Andre

» Schedel van de brilbeer.
Ballerige figuren I_icon_minitimewo nov 09, 2016 6:44 pm van Jose

» Brug in Vroenhoven (B)
Ballerige figuren I_icon_minitimezo okt 30, 2016 6:08 pm van Jose

» Hertjes in het zwarte woud.
Ballerige figuren I_icon_minitimezo okt 30, 2016 6:03 pm van Jose

» Onze jerom
Ballerige figuren I_icon_minitimewo okt 19, 2016 8:00 pm van Jos

» Gouvernement van Maastricht
Ballerige figuren I_icon_minitimewo okt 19, 2016 6:29 pm van Jose

» Metone grandiose.
Ballerige figuren I_icon_minitimewo okt 19, 2016 6:27 pm van Jose

» Elfia InArcen
Ballerige figuren I_icon_minitimeza okt 15, 2016 2:58 pm van Jose

» Apostelhoeve maastricht
Ballerige figuren I_icon_minitimema okt 10, 2016 3:06 pm van Jose

» Model Nina
Ballerige figuren I_icon_minitimezo okt 09, 2016 2:49 pm van Raym

mei 2024
madiwodovrzazo
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
KalenderKalender
Meest actieve berichtenplaatsers van deze maand
Geen gebruiker
Zoeken
 
 

Geef resultaten weer als:
 
Rechercher Geavanceerd zoeken
Social bookmarking
Social bookmarking reddit      

Maak een bladwijzer en deel het adres van Fotocorner Fotoforum op uw social bookmarking website
Meest bekeken onderwerpen
Kievit
Regels van Het forum
Roze Roos
Paardenworst speciaal
Swamp Hotel
Camp Astrid
Panorama paard van Marken
Muskuseend pulletjes
Foto van een Trap
EK Mountainbiken/ EC Mountainbike
Trefwoorden
2014 2016 2011 2015 2012 2013 hart
Statistieken
We hebben 83 geregistreerde gebruikers
De nieuwste gebruiker is RJ

Alle gebruikers hebben in totaal 21741 berichten geplaatst in 3798 onderwerpen

 

 Ballerige figuren

Ga naar beneden 
+6
Jos
Jose
elti
Peter
Yves
duynduyn
10 plaatsers
AuteurBericht
Peter

Peter


Aantal berichten : 657
Registratiedatum : 04-05-15

Ballerige figuren Empty
BerichtOnderwerp: Ballerige figuren   Ballerige figuren I_icon_minitimevr jan 22, 2016 11:13 am

Fotografen zijn heel vaak ballerige personen. Laat mij uitleggen wat ik bedoel. Ten eerste is het een hobby die in de papieren loopt, dus er is, als het om professionele fotografie gaat, meestal sprake van volk met een paar stuivers in de zak. Er heerst een zekere air onder deze groep. Niet allemaal, er zijn ook schatten van mensen bij, maar ook veel mensen waarvan je kunt denken: vanonder welke rots komen die vandaan?







Een voorbeeld: vanmorgen naar de Kinderdijk want het weer deed lief. Er staan al verschillende auto’s en in de verte doemt het eerste groepje al op. Je loopt er naar toe met je “vrij algemene camera die wat prijs betreft zeker niet in de hoogste prijsklasse zit” en je begroet de groep mensen. Het eerste wat opvalt, is de massa aan dure fotoapparatuur. Tassen, statieven, fullframe camera’s etc. Men kijkt jou niet aan, maar men richt de blik op je camera. Het liefst zien ze een fullframe om je nek, drie tassen bij je waarin de reserve fullframe zit en een scala van lenzen ter waarde van de nodige euro’s. Er hangt al direct een gevoel van: oh Jan met de Pet komt ook een plaatje schieten. Ach laat die stumper maar even, hij rot zo vast weer op. Alsof fotografie enkel voor de middenstand is uitgevonden! Ja ik ben maar een heel gewone jongen met een heel gewone opleiding en een heel gewoon inkomen. Mag ik daar vrede mee hebben?







Men weegt je op grond van je materiaal (lees of je knikkers hebt). In heel veel gevallen is dat mijn beleving als ik eerlijk ben. Het grappige is dat als je dan op internet een beetje rondkijkt naar wat er zoal gemaakt wordt, dat jij met je materiaal in het geheel niet onderdoet voor wat het eindresultaat is geworden. De massa heeft nog steeds niet door dat een goede foto voor 99% wordt gemaakt door de mens die de camera vastheeft en dan pas door de apparatuur. Als je dan ziet dat veel van die “ballen”gewoon op de autostand (noem het de paniekstand) zijn plaatjes trekt, wordt duidelijk dat veel geld, veel dure spullen en een verheven houding, niet specifiek tot goede resultaten zal leiden, nog los van een stukje kennis hoe een foto te maken. En toch blijft een grote groep een dikke nek houden die iets uitademt van: ”wij zijn de echte fotografen.” Van mij mogen ze, enkel word ik er wat winderig van. Ballerige figuren IMG_5004_5_6_tonemapped_zpsbogchn3s
Terug naar boven Ga naar beneden
duynduyn

duynduyn


Aantal berichten : 269
Registratiedatum : 22-09-15
Woonplaats : Hoogvliet

Ballerige figuren Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ballerige figuren   Ballerige figuren I_icon_minitimevr jan 22, 2016 6:50 pm

Ja, bekend verhaal  Shocked
Dat neemt niet weg dat dit een schitterende plaat is !

En ach die ballerige "fotografen", ik kom die ook vaak tegen als ik in de AWD rondstruin,
grote ff camera's met ditto grijze lenzen, kleding en lens voorzien van schutkleuren, alsof 
dat daar nodig is, komt men een vos tegen, dan moeten ze met hun 500 of 600 mm lens
flink achteruit vanwege de kortste scherpstelafstand, terwijl ik met m'n kitlens leuke plaatjes
kan  schieten. Ach vind ik wel lachen, ik ben toch wel content met de resultaten die ik behaal
en op sommige platen best wel trots ben.

Net zoals jij trots moet zijn op deze plaat  Very Happy

gr
Jan
Terug naar boven Ga naar beneden
Peter

Peter


Aantal berichten : 657
Registratiedatum : 04-05-15

Ballerige figuren Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ballerige figuren   Ballerige figuren I_icon_minitimevr jan 22, 2016 7:50 pm

Oh ja met een camouflage om de lens als een soort condoom, haha. Maar ieder zijn ding en nee wij bedoelen niet dat iedereen met een lange lens (heb zelf ook een dure) en een condoom erom, daarmee tot de ballen behoort. Maar er zitten er wel bij hoor, zeker weten....Bedankt voor je mening en compliment...
Terug naar boven Ga naar beneden
Yves

Yves


Aantal berichten : 125
Registratiedatum : 17-12-15
Leeftijd : 67
Woonplaats : West-vlaanderen (Belgie)

Ballerige figuren Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ballerige figuren   Ballerige figuren I_icon_minitimeza jan 23, 2016 12:14 pm

Ik ben het (bijna) helemaal eens met bovenstaande statement Peter. Twee jaar geleden ook zo iets meegemaakt,we waren met de kerstperiode een verlengd weekend  op city trip in Londen. Het was een begeleide bustrip met gids en er zaten daar ook zo een paar verwaande gasten bij.Ze hadden inderdaad klasse foto materiaal mee maaaaarrrr Very Happy . De eerste avond gingen we wandelen met de gids tot aan London bridge, daar was wat tijd ingelast om foto's te nemen. Daar ik over geen statief beschikte had ik mijn camera op een muurtje gezet en zo met een lange sluitertijd wat foto's genomen.Die gasten waren ondertussen van op ongeveer 30 meter afstand van de brug druk foto's aan het schieten met hun flitsertje Very Happy wat natuurlijk flink tegenviel voor de heren. Op de terugweg naar het hotel kwam er mij ééntje vragen"heb jij daar foto's genomen zonder flits?" Zeg ik hem" ja met lange sluitertijd",ik denk dat hij het hoorde donderen in Keulen want hij had er duidelijk helemaal geen benul van hoe ie daar moest aan beginnen Very Happy . Ik zal straks de bewuste foto eens posten.Ik schreef "bijna helemaal eens" omdat ik de inbreng van de fotograaf bij het maken van een goede foto eerder zou inschatten op 60% dan 20% het materiaal en 20% kennis van het na bewerken van een foto wat ik toch ook heel belangrijk vind.

Mvg Yves.

Ps,helemaal vergeten maar uw foto is top.Jij woont daar wel in een prachtige omgeving Ballerige figuren 631737971
Terug naar boven Ga naar beneden
elti

elti


Aantal berichten : 958
Registratiedatum : 28-12-11
Leeftijd : 76
Woonplaats : Alblasserwaard

Ballerige figuren Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ballerige figuren   Ballerige figuren I_icon_minitimeza jan 23, 2016 5:13 pm

Een herkenbaar verhaal, Peter! Ik ben die professionele bezitters van geavanceerde uitrustingen daar ook wel tegengekomen. Vooral als ze met een groep zijn wil dat inderdaad nog wel eens voorkomen. Het 'scannen' van jouw apparatuur door die 'aandeelhouders van Canon of Nikon' vind ik eigenlijk wel leuk en ik ga dan altijd demonstratief mijn spulletjes bekijken. Ik denk dan maar 'ik moet er waarschijnlijk wat langer voor sparen' en voor jou 'is het bezit van de zaak misschien wel het eind van het vermaak'; zeker als je er niet mee kan fotograferen. Zolang het bij kijken blijft vind ik het niet zo'n probleem en schenk ik er verder maar geen aandacht aan. Het wordt bedenkelijker als de minachting in daden wordt omgezet. Zoals laatst toen ik 's avonds met een paar andere amateurs de verlichte molens aan het fotograferen was. Er kwam een grootaandeelhouder van Canon aan met zo'n lamp op zijn kop bevestigd. Hiermee scheen hij herhaaldelijk recht in de lenzen van ons die natuurlijk met lange sluitertijden bezig waren. Op ons verzoek om die lamp uit te zetten ging meneer niet in en hij bleef dus ons plezier bederven. Omdat wij daarom dachten dat hij niet zonder licht kon werken, hebben wij hem een handje geholpen door hem met onze lantaarntjes bij te lichten. Dat vond meneer niet zo prettig maar wij vonden dat wij hem toch moesten blijven belichten. Na wat afkeurende opmerkingen over onze cameraatjes en een paar verwensingen droop hij toch maar af met zijn gear. Overigens een pracht plaat weer op een even prachtige locatie. Hier heb ik ook nog wel een een kiekje gemaakt en ik vraag mij dus af: 'wat heb jij met dat riet gedaan'?!

Ballerige figuren 2ajnkh4
Terug naar boven Ga naar beneden
Peter

Peter


Aantal berichten : 657
Registratiedatum : 04-05-15

Ballerige figuren Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ballerige figuren   Ballerige figuren I_icon_minitimeza jan 23, 2016 8:14 pm

Dank jullie voor je openheid en leuke verhalen ik heb het met veel plezier gelezen.....De foto van Leen met verwondering bekeken en tot de slotsom gekomen dat de waarheid altijd ergens in het midden zweeft zeker als wij het hebben over procenten. Ik weet dat ik ten overvloede zeg: onder mijn vrienden en mede fotoliefhebbers komt dit gedrag niet voor. Ontmoet hier en op Facebook tot nog aan toe slechts mensen die mij (duur of minder duur hebbend materiaal) slechts verder hebben geholpen waarvoor dank....
Terug naar boven Ga naar beneden
elti

elti


Aantal berichten : 958
Registratiedatum : 28-12-11
Leeftijd : 76
Woonplaats : Alblasserwaard

Ballerige figuren Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ballerige figuren   Ballerige figuren I_icon_minitimeza jan 23, 2016 8:36 pm

Volledig mee eens.
Terug naar boven Ga naar beneden
Peter

Peter


Aantal berichten : 657
Registratiedatum : 04-05-15

Ballerige figuren Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ballerige figuren   Ballerige figuren I_icon_minitimezo jan 24, 2016 8:12 am

Overigens valt wel op dat wij op krek dezelfde plek stonden en dat jouw foto mij ook zeer bekoren kan, dus de zomer is ook een prima moment voor de kinderdijk..
Terug naar boven Ga naar beneden
elti

elti


Aantal berichten : 958
Registratiedatum : 28-12-11
Leeftijd : 76
Woonplaats : Alblasserwaard

Ballerige figuren Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ballerige figuren   Ballerige figuren I_icon_minitimezo jan 24, 2016 12:03 pm

Ik fiets regelmatig in de omgeving van de Kinderdijk dus kom ik nog wel eens een molentje tegen. Heb daar ook mooie winterplaatjes geschoten, maar ik vrees dat we daarvoor weer een jaartje moeten wachten. Ook de verlichte molens is altijd weer leuk om vast te leggen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jose

Jose


Aantal berichten : 747
Registratiedatum : 11-01-14

Ballerige figuren Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ballerige figuren   Ballerige figuren I_icon_minitimezo jan 24, 2016 1:22 pm

Schitterende foto Peter en een heel herkenbaar verhaal zo ook deze die ik gehoord heb. Er staat een fotograaf bij een heksenkring ( paddenstoelen ) Een andere fotograaf staat rustig te wachten tot hij klaar is met fotograferen. Wat schets zijn verbazing de fotograaf die net de heksenkring had gefotografeerd trap deze helemaal stuk. Zo erg dat het,het fotograferen niet meer waard is . Hier gaan mijn haren echt van overeind staan.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://Josefotografie.sendasmile.com/
Jos




Aantal berichten : 249
Registratiedatum : 19-10-13
Leeftijd : 74
Woonplaats : Niel

Ballerige figuren Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ballerige figuren   Ballerige figuren I_icon_minitimezo jan 24, 2016 1:38 pm

Top en herkenbaar verhaal. Ga maar eens naar een foto evenement je ziet de duurste toestellen maar ola vraag nu niet wat scherp stellen is aan die man/vrouw. Dus ik doe nog ff verder met mijn Nikontje D3200 Laughing
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.bloggen.be/josfotografie/
Peter

Peter


Aantal berichten : 657
Registratiedatum : 04-05-15

Ballerige figuren Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ballerige figuren   Ballerige figuren I_icon_minitimezo jan 24, 2016 4:16 pm

Ik denk Jose als ik had staan wachten en de persoon voor mij vertrapt de boel dat ik hem een enkeltje molshoop had gegeven met mijn rechterschoen afdruk op zijn achterste.....
Terug naar boven Ga naar beneden
Sjoerdtje

Sjoerdtje


Aantal berichten : 405
Registratiedatum : 11-07-14
Leeftijd : 72
Woonplaats : Soest

Ballerige figuren Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ballerige figuren   Ballerige figuren I_icon_minitimezo jan 31, 2016 12:33 pm

Schitterende plaat Peter !! 

Jouw verhaal en van de anderen, zeer herkenbaar, dit maak je regelmatig mee. De heren hebben dan ook vaak geen hoge pet op van wat je als vrouw zou kunnen weten of presteren.
Terug naar boven Ga naar beneden
Peter

Peter


Aantal berichten : 657
Registratiedatum : 04-05-15

Ballerige figuren Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ballerige figuren   Ballerige figuren I_icon_minitimezo jan 31, 2016 12:37 pm

Oh ja als vrouw, ook weer een gedachte die vol vooroordeel zit. En dat terwijl het vrouwenoog in mijn beleven een fraaiere kijk op schoonheid heeft....
Terug naar boven Ga naar beneden
e-meeuw

e-meeuw


Aantal berichten : 1984
Registratiedatum : 13-11-13
Leeftijd : 51
Woonplaats : Putten

Ballerige figuren Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ballerige figuren   Ballerige figuren I_icon_minitimeza feb 06, 2016 7:47 pm

Geweldig als je in zo'n buurt mag wonen en dit plaatje ieder dag weer mag zien Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
http://rvanstormbroek.weebly.com/
Raym
Admin
Raym


Aantal berichten : 2978
Registratiedatum : 17-12-11
Leeftijd : 56
Woonplaats : Zoetermeer

Ballerige figuren Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ballerige figuren   Ballerige figuren I_icon_minitimedo feb 18, 2016 2:30 pm

Mooie foto(s) heren. Ik ben voorstander van doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg idd. Omhoog gevallen types ben ik allergisch voor Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
http://raymsfotosite.nl/
Stef

Stef


Aantal berichten : 75
Registratiedatum : 06-03-16
Woonplaats : Kerkrade

Ballerige figuren Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ballerige figuren   Ballerige figuren I_icon_minitimezo maa 06, 2016 9:03 pm

Kinderdijk altijd een dankbaar onderwerp, ben er 2 jaar geleden geweest met een paar vrienden van de fotoclub. Onderweg had ik last van m'n darmen en moest een sanitaire stop bij een wegrestaurant maken, daardoor kwamen we een kwartier te laat voor de zonsopgang. Dat verhaal moet ik me nu nog steeds aanhoren....
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.pcstef.nl
Gesponsorde inhoud





Ballerige figuren Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ballerige figuren   Ballerige figuren I_icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Ballerige figuren
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Fotocorner Fotoforum :: Foto's / pictures :: Landschappen / Landscapes-
Ga naar: