Fotocorner Fotoforum
Welkom op Fotocorner Fotoforum! Wij zijn een klein, maar gezellig fotoforum. Als je je aanmeld, vul dan even je profiel in, dan weten we wie ons forum komt versterken. Gasten zien niet alle onderdelen van het forum en zien ook reclame op het forum, evenals inactieve leden, actieve leden zien dit niet. Inactieve leden worden overigens na 3 maanden automatisch verwijderd door het systeem. Veel plezier op het forum!
Fotocorner Fotoforum
Welkom op Fotocorner Fotoforum! Wij zijn een klein, maar gezellig fotoforum. Als je je aanmeld, vul dan even je profiel in, dan weten we wie ons forum komt versterken. Gasten zien niet alle onderdelen van het forum en zien ook reclame op het forum, evenals inactieve leden, actieve leden zien dit niet. Inactieve leden worden overigens na 3 maanden automatisch verwijderd door het systeem. Veel plezier op het forum!
Fotocorner Fotoforum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Fotocorner Fotoforum

Ons gezellige fotoforum. Post hier de foto`s die je gemaakt hebt en vraag wat anderen ervan vinden.
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen
Inloggen
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Log me automatisch in bij elk bezoek: 
:: Ik ben mijn wachtwoord vergeten
Laatste onderwerpen
» van de zelfde plant
AI Focus I_icon_minitimedi okt 02, 2018 2:29 pm van jurgenl

» plant bespoten met water en macro gertokken
AI Focus I_icon_minitimedi okt 02, 2018 2:27 pm van jurgenl

» een paarden kop
AI Focus I_icon_minitimezo mei 27, 2018 1:37 pm van jurgenl

» koeien in de wei
AI Focus I_icon_minitimezo mei 27, 2018 1:36 pm van jurgenl

» Mijn laatste foto hier.
AI Focus I_icon_minitimewo jan 10, 2018 3:24 pm van Raym

» De zeearend
AI Focus I_icon_minitimema jul 03, 2017 9:11 pm van peterdehaan

» Pietersheim
AI Focus I_icon_minitimedi jun 27, 2017 11:19 pm van Andre

» Rups.
AI Focus I_icon_minitimedi jun 27, 2017 11:17 pm van Andre

» Schedel van de brilbeer.
AI Focus I_icon_minitimewo nov 09, 2016 6:44 pm van Jose

» Brug in Vroenhoven (B)
AI Focus I_icon_minitimezo okt 30, 2016 6:08 pm van Jose

» Hertjes in het zwarte woud.
AI Focus I_icon_minitimezo okt 30, 2016 6:03 pm van Jose

» Onze jerom
AI Focus I_icon_minitimewo okt 19, 2016 8:00 pm van Jos

» Gouvernement van Maastricht
AI Focus I_icon_minitimewo okt 19, 2016 6:29 pm van Jose

» Metone grandiose.
AI Focus I_icon_minitimewo okt 19, 2016 6:27 pm van Jose

» Elfia InArcen
AI Focus I_icon_minitimeza okt 15, 2016 2:58 pm van Jose

» Apostelhoeve maastricht
AI Focus I_icon_minitimema okt 10, 2016 3:06 pm van Jose

» Model Nina
AI Focus I_icon_minitimezo okt 09, 2016 2:49 pm van Raym

mei 2024
madiwodovrzazo
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
KalenderKalender
Meest actieve berichtenplaatsers van deze maand
Geen gebruiker
Zoeken
 
 

Geef resultaten weer als:
 
Rechercher Geavanceerd zoeken
Social bookmarking
Social bookmarking reddit      

Maak een bladwijzer en deel het adres van Fotocorner Fotoforum op uw social bookmarking website
Meest bekeken onderwerpen
Kievit
Regels van Het forum
Roze Roos
Paardenworst speciaal
Swamp Hotel
Camp Astrid
Panorama paard van Marken
Muskuseend pulletjes
Foto van een Trap
EK Mountainbiken/ EC Mountainbike
Trefwoorden
2015 2012 2013 2011 2016 2014 hart
Statistieken
We hebben 83 geregistreerde gebruikers
De nieuwste gebruiker is RJ

Alle gebruikers hebben in totaal 21741 berichten geplaatst in 3798 onderwerpen

 

 AI Focus

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
elti

elti


Aantal berichten : 958
Registratiedatum : 28-12-11
Leeftijd : 76
Woonplaats : Alblasserwaard

AI Focus Empty
BerichtOnderwerp: AI Focus   AI Focus I_icon_minitimeza mei 04, 2013 1:27 pm

Naast One Shot AF voor niet bewegende beelden en AI Sevo AF voor bewegende beelden kent de camera ook de stand AI Focus AF, waarbij de instelling automatisch van 'niet bewegend' naar 'wel bewegend' overschakelt. Nu heb ik altijd de indruk dat als een systeem meer functies heeft, dat dit wel eens ten koste van de kwaliteit kan gaan. Je kunt je zelfs afvragen waarom niet of OneShot of AI Servo, simpel geredeneerd 'het beweegt of het beweegt niet'. Maar waarom dan die stand AI Focus? Nu begrijp ik dat de situatie kan ontstaan dat een beeld verandert tijdens het fotograferen van stilstaand naar bewegend en dat daar dan die AIFocus stand voor is gecreëerd, maar ik kan mij dan ook indenken dat je altijd met de stand AI Servo werkt. Mijn vraag is dus, welke instelling gebruik jij en ken je voor- en/of nadelen ervan? Welk voordeel heeft OneShot bij stilstaand beeld boven de andere opties? Er moet ergens toch een voordeel zijn. Een tweede vraag is of het aantal meetpunten ok van invloed is op deze keuze.
Voer voor de echte fotografen?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




AI Focus Empty
BerichtOnderwerp: Re: AI Focus   AI Focus I_icon_minitimeza mei 04, 2013 4:03 pm

Echte fotografen bestaan niet alleen in hun gedachten clown

Ik gebruik 99,9% van alle gevallen one shot AF en 1 AF punt omdat dat in de soort fotografie die ik beoefen voor mij het beste is. De andere twee gebruik ik zelden, alleen bij de honkbal wedstrijden van mijn zoon en de waterpolo wedstrijden van mijn dochter. Dan nog steeds 1 AF punt omdat de camera dan scherp stelt waar ik het wil en niet waar de camera het wil. Hoezo control freak Twisted Evil
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




AI Focus Empty
BerichtOnderwerp: Re: AI Focus   AI Focus I_icon_minitimeza mei 04, 2013 8:31 pm

Hier net zo. 99% 1 AF punt. Moet zeggen dat de Canon veel sneller en beter werkt dan de twee oudere Sony's. Met spot ook nog extra trager..
Terug naar boven Ga naar beneden
elti

elti


Aantal berichten : 958
Registratiedatum : 28-12-11
Leeftijd : 76
Woonplaats : Alblasserwaard

AI Focus Empty
BerichtOnderwerp: Re: AI Focus   AI Focus I_icon_minitimeza mei 04, 2013 8:37 pm

Sjefke schreef:
Hier net zo. 99% 1 AF punt. Moet zeggen dat de Canon veel sneller en beter werkt dan de twee oudere Sony's. Met spot ook nog extra trager..

One Shot?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




AI Focus Empty
BerichtOnderwerp: Re: AI Focus   AI Focus I_icon_minitimeza mei 04, 2013 9:33 pm

Ik wissel daar wel eens mee maar als je verkeerd en dus er net naast hebt geschoten en je knalt maar door, dan schiet het ook niet op. One shot dus in de meeste gevallen. Dat is omdat de sony er vaak net naast knalt en dan blijf ik door kachelen...
Terug naar boven Ga naar beneden
Raym
Admin
Raym


Aantal berichten : 2978
Registratiedatum : 17-12-11
Leeftijd : 56
Woonplaats : Zoetermeer

AI Focus Empty
BerichtOnderwerp: Re: AI Focus   AI Focus I_icon_minitimeza mei 04, 2013 10:21 pm

hier hetzelfde,99% van de gevallen one shot. Voor vliegbeelden van vogels gebruik ik ai servo. Ai focus lijkt me handig voor onderwerpen die weinig bewegen: een fuut die langzaam zwemt of iets anders wat minimaal beweegt. Je af punt selecteren heeft geen invloed op de scherpte,alleen kun je zelf beter bepalen WAt je scherp hebt,ik gebruik dus ook altijd 1 af punt
Terug naar boven Ga naar beneden
http://raymsfotosite.nl/
elti

elti


Aantal berichten : 958
Registratiedatum : 28-12-11
Leeftijd : 76
Woonplaats : Alblasserwaard

AI Focus Empty
BerichtOnderwerp: Re: AI Focus   AI Focus I_icon_minitimeza mei 04, 2013 10:46 pm

Bedankt allen voor jullie reacties. Het is duidelijk dat iedereen vrijwel altijd OneShot gebruikt met 1 AFpunt. AIServo is de 'sportstand' en AIFocus wordt bijna niet gebruikt. Heeft dat dan toch niet te maken met het feit dat mogelijk missers kunnen optreden omdat tijdens dat omschakelen van OneShot naar AIServo de meting 'vertraagd' wordt?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




AI Focus Empty
BerichtOnderwerp: Re: AI Focus   AI Focus I_icon_minitimezo mei 05, 2013 7:47 pm

Ik denk dat het ook te maken heeft met bijvoorbeeld mijn (of anderen) hun voorkeur voor vogels. Het zogenaamde vogelmoment (als het al komt) is dermate kort dat even overschakelen vaak garantie geeft tot geen shot. Het gaat zo onwijs snel allemaal. Het wachten is op de camera met spraakherkenning die in een miliseconde overschakelt naar de gewenste stand...
Weet je waar ik veel banger voor ben? Dat de hele fotowereld binnenkort op zijn kop gaat omdat de kwaliteit van de filmcamera zo goed wordt, dat je een ei bent als je blijft fotograferen. Gewoon filmen en daar het beste moment uithalen. Dat wordt um wat ik je brom.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





AI Focus Empty
BerichtOnderwerp: Re: AI Focus   AI Focus I_icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
AI Focus
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Focus...
» De speelgoedmand + update BW en kleur focus

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Fotocorner Fotoforum :: Foto-praatjes / Photo-talk :: Vragen over foto-apparatuur / Questions about photo equipment-
Ga naar: