Fotocorner Fotoforum
Welkom op Fotocorner Fotoforum! Wij zijn een klein, maar gezellig fotoforum. Als je je aanmeld, vul dan even je profiel in, dan weten we wie ons forum komt versterken. Gasten zien niet alle onderdelen van het forum en zien ook reclame op het forum, evenals inactieve leden, actieve leden zien dit niet. Inactieve leden worden overigens na 3 maanden automatisch verwijderd door het systeem. Veel plezier op het forum!
Fotocorner Fotoforum
Welkom op Fotocorner Fotoforum! Wij zijn een klein, maar gezellig fotoforum. Als je je aanmeld, vul dan even je profiel in, dan weten we wie ons forum komt versterken. Gasten zien niet alle onderdelen van het forum en zien ook reclame op het forum, evenals inactieve leden, actieve leden zien dit niet. Inactieve leden worden overigens na 3 maanden automatisch verwijderd door het systeem. Veel plezier op het forum!
Fotocorner Fotoforum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Fotocorner Fotoforum

Ons gezellige fotoforum. Post hier de foto`s die je gemaakt hebt en vraag wat anderen ervan vinden.
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen
Inloggen
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Log me automatisch in bij elk bezoek: 
:: Ik ben mijn wachtwoord vergeten
Laatste onderwerpen
» van de zelfde plant
Eerste ervaring modellenfotografie I_icon_minitimedi okt 02, 2018 2:29 pm van jurgenl

» plant bespoten met water en macro gertokken
Eerste ervaring modellenfotografie I_icon_minitimedi okt 02, 2018 2:27 pm van jurgenl

» een paarden kop
Eerste ervaring modellenfotografie I_icon_minitimezo mei 27, 2018 1:37 pm van jurgenl

» koeien in de wei
Eerste ervaring modellenfotografie I_icon_minitimezo mei 27, 2018 1:36 pm van jurgenl

» Mijn laatste foto hier.
Eerste ervaring modellenfotografie I_icon_minitimewo jan 10, 2018 3:24 pm van Raym

» De zeearend
Eerste ervaring modellenfotografie I_icon_minitimema jul 03, 2017 9:11 pm van peterdehaan

» Pietersheim
Eerste ervaring modellenfotografie I_icon_minitimedi jun 27, 2017 11:19 pm van Andre

» Rups.
Eerste ervaring modellenfotografie I_icon_minitimedi jun 27, 2017 11:17 pm van Andre

» Schedel van de brilbeer.
Eerste ervaring modellenfotografie I_icon_minitimewo nov 09, 2016 6:44 pm van Jose

» Brug in Vroenhoven (B)
Eerste ervaring modellenfotografie I_icon_minitimezo okt 30, 2016 6:08 pm van Jose

» Hertjes in het zwarte woud.
Eerste ervaring modellenfotografie I_icon_minitimezo okt 30, 2016 6:03 pm van Jose

» Onze jerom
Eerste ervaring modellenfotografie I_icon_minitimewo okt 19, 2016 8:00 pm van Jos

» Gouvernement van Maastricht
Eerste ervaring modellenfotografie I_icon_minitimewo okt 19, 2016 6:29 pm van Jose

» Metone grandiose.
Eerste ervaring modellenfotografie I_icon_minitimewo okt 19, 2016 6:27 pm van Jose

» Elfia InArcen
Eerste ervaring modellenfotografie I_icon_minitimeza okt 15, 2016 2:58 pm van Jose

» Apostelhoeve maastricht
Eerste ervaring modellenfotografie I_icon_minitimema okt 10, 2016 3:06 pm van Jose

» Model Nina
Eerste ervaring modellenfotografie I_icon_minitimezo okt 09, 2016 2:49 pm van Raym

maart 2024
madiwodovrzazo
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
KalenderKalender
Meest actieve berichtenplaatsers van deze maand
Geen gebruiker
Zoeken
 
 

Geef resultaten weer als:
 
Rechercher Geavanceerd zoeken
Social bookmarking
Social bookmarking reddit      

Maak een bladwijzer en deel het adres van Fotocorner Fotoforum op uw social bookmarking website
Meest bekeken onderwerpen
Kievit
Regels van Het forum
Roze Roos
Paardenworst speciaal
Swamp Hotel
Camp Astrid
Panorama paard van Marken
Muskuseend pulletjes
Foto van een Trap
EK Mountainbiken/ EC Mountainbike
Trefwoorden
2016 2011 2013 2012 2015 2014 hart
Statistieken
We hebben 83 geregistreerde gebruikers
De nieuwste gebruiker is RJ

Alle gebruikers hebben in totaal 21741 berichten geplaatst in 3798 onderwerpen

 

 Eerste ervaring modellenfotografie

Ga naar beneden 
+4
Jose
e-meeuw
Raym
elti
8 plaatsers
AuteurBericht
elti

elti


Aantal berichten : 958
Registratiedatum : 28-12-11
Leeftijd : 76
Woonplaats : Alblasserwaard

Eerste ervaring modellenfotografie Empty
BerichtOnderwerp: Eerste ervaring modellenfotografie   Eerste ervaring modellenfotografie I_icon_minitimezo dec 14, 2014 9:51 pm

Zaterdag j.l. een workshop Olympus bijgewoond met Brendan de Clerq en model Judy Red. Hierbij mijn eerste 'shoot'! Zeer interessant en lekker met een Olympus E-M-10 kunnen spelen. (foto via imgserv - zal als test dezelfde foto via fotobucket uploaden voor verschil))
Eerste ervaring modellenfotografie PeO0q
Terug naar boven Ga naar beneden
elti

elti


Aantal berichten : 958
Registratiedatum : 28-12-11
Leeftijd : 76
Woonplaats : Alblasserwaard

Eerste ervaring modellenfotografie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eerste ervaring modellenfotografie   Eerste ervaring modellenfotografie I_icon_minitimezo dec 14, 2014 9:54 pm



Laatst aangepast door elti op do jul 30, 2015 8:45 am; in totaal 2 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Raym
Admin
Raym


Aantal berichten : 2978
Registratiedatum : 17-12-11
Leeftijd : 55
Woonplaats : Zoetermeer

Eerste ervaring modellenfotografie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eerste ervaring modellenfotografie   Eerste ervaring modellenfotografie I_icon_minitimezo dec 14, 2014 10:08 pm

prachtig portret zeg Leen,super mooi. Wat een verschil he? Ik upload als admin alles via imgserv. Dat ziet er toch wel veeeeeeeel beter uit he!?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://raymsfotosite.nl/
elti

elti


Aantal berichten : 958
Registratiedatum : 28-12-11
Leeftijd : 76
Woonplaats : Alblasserwaard

Eerste ervaring modellenfotografie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eerste ervaring modellenfotografie   Eerste ervaring modellenfotografie I_icon_minitimezo dec 14, 2014 10:15 pm

Raym schreef:
prachtig portret zeg Leen,super mooi. Wat een verschil he? Ik upload als admin alles via imgserv. Dat ziet er toch wel veeeeeeeel beter uit he!?
 Bedankt Raym! Ik schrok ook best wel van die 'Photobucket-upload'! Help me eens op weg, welke code kun je het beste gebruiken om te plaatsen? En klopt het dat je verder geen 'library' hebt bij 'imgserv', zoals bijv. bij Photobucket', of doe ik iets niet goed?
Terug naar boven Ga naar beneden
Raym
Admin
Raym


Aantal berichten : 2978
Registratiedatum : 17-12-11
Leeftijd : 55
Woonplaats : Zoetermeer

Eerste ervaring modellenfotografie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eerste ervaring modellenfotografie   Eerste ervaring modellenfotografie I_icon_minitimezo dec 14, 2014 11:33 pm

poeh,heb werkelijk geen idee leen. Ik als admin krijg automatisch imgserv op het forum.dus ik upload via de icoontjes,geen idee hoe het daar verder zit. Uploaden dmv fliqr gaat ook heel goed. photobucket past dus blijkbaar heel erg veel compressie toe
Terug naar boven Ga naar beneden
http://raymsfotosite.nl/
e-meeuw

e-meeuw


Aantal berichten : 1984
Registratiedatum : 13-11-13
Leeftijd : 51
Woonplaats : Putten

Eerste ervaring modellenfotografie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eerste ervaring modellenfotografie   Eerste ervaring modellenfotografie I_icon_minitimema dec 15, 2014 9:21 pm

Mooi , wat een verschil interessant om zo'n workshop eens te gaan doen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://rvanstormbroek.weebly.com/
elti

elti


Aantal berichten : 958
Registratiedatum : 28-12-11
Leeftijd : 76
Woonplaats : Alblasserwaard

Eerste ervaring modellenfotografie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eerste ervaring modellenfotografie   Eerste ervaring modellenfotografie I_icon_minitimema dec 15, 2014 9:49 pm

Klopt Rene, ik vond het een bijzonder leuke ervaring. Die Olympus camera viel me trouwens niet tegen, zeker omdat ik al een tijd naar zo'n systeemcamera kijk. Dus wie weet verkoop ik de Canon gear wel en stap ik over. Het verschil tussen die foto's vond ik opmerkelijk. Zal nog eens wat testen met andere foto's doen. Ben wel benieuwd naar jullie ervaringen, met welke programma;s jullie oploaden etc.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jose

Jose


Aantal berichten : 747
Registratiedatum : 11-01-14

Eerste ervaring modellenfotografie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eerste ervaring modellenfotografie   Eerste ervaring modellenfotografie I_icon_minitimewo dec 17, 2014 10:58 pm

Prachtig portret hoor doe het je niet na.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://Josefotografie.sendasmile.com/
elti

elti


Aantal berichten : 958
Registratiedatum : 28-12-11
Leeftijd : 76
Woonplaats : Alblasserwaard

Eerste ervaring modellenfotografie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eerste ervaring modellenfotografie   Eerste ervaring modellenfotografie I_icon_minitimewo dec 17, 2014 11:05 pm

Bedankt voor de complimenten!
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos




Aantal berichten : 249
Registratiedatum : 19-10-13
Leeftijd : 74
Woonplaats : Niel

Eerste ervaring modellenfotografie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eerste ervaring modellenfotografie   Eerste ervaring modellenfotografie I_icon_minitimedo jan 15, 2015 12:45 pm

top Elti  mooie plaat
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.bloggen.be/josfotografie/
Frits

Frits


Aantal berichten : 592
Registratiedatum : 09-05-15
Leeftijd : 78
Woonplaats : Westervoort

Eerste ervaring modellenfotografie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eerste ervaring modellenfotografie   Eerste ervaring modellenfotografie I_icon_minitimeza mei 09, 2015 5:26 pm

Een uitstekend portret met een fraaie expressie.
Terug naar boven Ga naar beneden
ronab




Aantal berichten : 267
Registratiedatum : 18-03-15
Leeftijd : 67
Woonplaats : Fijnaart

Eerste ervaring modellenfotografie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eerste ervaring modellenfotografie   Eerste ervaring modellenfotografie I_icon_minitimeza mei 09, 2015 5:31 pm

Die bovenste is duidelijk een heel mooie plaat, het verschil met die emmer is wel heel duidelijk...
Zelf gebruik ik tot nu toe altijd Flickr en heb dan ook niet te klagen over de kwaliteit maar de laatste keer kreeg ik daar geen code meer om te kopiëren naar hier. Ikmserv ken ik totaal niet, zal daar eens op gaan googelen...
Terug naar boven Ga naar beneden
Peter

Peter


Aantal berichten : 657
Registratiedatum : 04-05-15

Eerste ervaring modellenfotografie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eerste ervaring modellenfotografie   Eerste ervaring modellenfotografie I_icon_minitimeza mei 09, 2015 9:46 pm

Ik vind het een zalig portret heel mooi model, heel mooi geschoten, prachtig licht maar over de huidskleur op mijn scherm twijfel ik. Erg geel
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Eerste ervaring modellenfotografie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eerste ervaring modellenfotografie   Eerste ervaring modellenfotografie I_icon_minitimema jul 27, 2015 7:43 pm

Poe, ik heb toch wat moeite met de vette verzadiging. Ik had ook graag een mooie passende achtergrond gezien en mooi uitgelicht en wat meer van de fauteuil. Wat heb je met de ogen gedaan? Lijkt wel of de mascara is gaan klonteren. Naam mijn gevoel toch veel mee gerommeld in de nabewerking.

Groet,

Johan.
Terug naar boven Ga naar beneden
elti

elti


Aantal berichten : 958
Registratiedatum : 28-12-11
Leeftijd : 76
Woonplaats : Alblasserwaard

Eerste ervaring modellenfotografie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eerste ervaring modellenfotografie   Eerste ervaring modellenfotografie I_icon_minitimema jul 27, 2015 11:13 pm

U heeft ongetwijfeld gelijk. Zoals vermeld voor het eerst een model gefotografeerd met een camera die ik voor 't eerst in m'n handen kreeg en in een omgeving die ik zelf niet heb gecreëerd. Heb ik ook geen verstand van maar vond het wel leuk. Had de foto dus beter niet kunnen plaatsen. So, not close enough.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Eerste ervaring modellenfotografie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eerste ervaring modellenfotografie   Eerste ervaring modellenfotografie I_icon_minitimema jul 27, 2015 11:15 pm

Voor de volgende keer Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
elti

elti


Aantal berichten : 958
Registratiedatum : 28-12-11
Leeftijd : 76
Woonplaats : Alblasserwaard

Eerste ervaring modellenfotografie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eerste ervaring modellenfotografie   Eerste ervaring modellenfotografie I_icon_minitimema jul 27, 2015 11:27 pm

Die komt er niet meer.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Eerste ervaring modellenfotografie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eerste ervaring modellenfotografie   Eerste ervaring modellenfotografie I_icon_minitimedi jul 28, 2015 12:10 am

Oe, dat is wel heel stellig. Het was niet de bedoeling de foto af te kraken. Als dat wel zo over kwam dan spijt mij dat.
Terug naar boven Ga naar beneden
elti

elti


Aantal berichten : 958
Registratiedatum : 28-12-11
Leeftijd : 76
Woonplaats : Alblasserwaard

Eerste ervaring modellenfotografie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eerste ervaring modellenfotografie   Eerste ervaring modellenfotografie I_icon_minitimedi jul 28, 2015 1:38 am

Nou, u heeft ongetwijfeld gelijk, want ik ben nog maar een beginneling. Maar ik vind het inderdaad niet erg bemoedigend om nog foto's te plaatsen. 'Poe' is al niet positief maar een te vette verzadiging, geen mooie passende achtergrond, niet mooi uitgelicht, geen fauteuil, de ogen verknald, de mascara laten verklonteren en teveel 'gerommeld' met de nabewerking..... er deugt eigenlijk niets aan die foto. Ik vind 'm wel aardig maar dat is kennelijk niet genoeg voor een fotoforum. 
Voorlopig maar even pas op de plaats dus.
Terug naar boven Ga naar beneden
Peter

Peter


Aantal berichten : 657
Registratiedatum : 04-05-15

Eerste ervaring modellenfotografie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eerste ervaring modellenfotografie   Eerste ervaring modellenfotografie I_icon_minitimedi jul 28, 2015 7:36 am

IK ga met Leen mee en gevoel ook weinig positiefs aan de opmerkingen van Provorm. We hebben hier een gezellig forum waar de lat niet te hoog ligt en ook ik maak even pas op de plaats met reageren en plaatsen want er hangt een afzeik-gevoel die mij niet positief overkomt.....
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Eerste ervaring modellenfotografie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eerste ervaring modellenfotografie   Eerste ervaring modellenfotografie I_icon_minitimedi jul 28, 2015 8:44 am

Heb er hoegenaamd geen ervaring mee maar het is wel een mooi portret
Terug naar boven Ga naar beneden
elti

elti


Aantal berichten : 958
Registratiedatum : 28-12-11
Leeftijd : 76
Woonplaats : Alblasserwaard

Eerste ervaring modellenfotografie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eerste ervaring modellenfotografie   Eerste ervaring modellenfotografie I_icon_minitimedi jul 28, 2015 9:35 am

Peter schreef:
IK ga met Leen mee en gevoel ook weinig positiefs aan de opmerkingen van Provorm. We hebben hier een gezellig forum waar de lat niet te hoog ligt en ook ik maak even pas op de plaats met reageren en plaatsen want er hangt een afzeik-gevoel die mij niet positief overkomt.....
Peter, bedankt voor je steun, maar doe me een plezier en blijf je mooie foto's plaatsen en ook commentaar geven op andermans werk!! Ik geniet altijd bijzonder van je werk en je enthousiasme en ik zou het erg jammer vinden als je ons er geen deelgenoot meer van zou maken. Jij bent een van de fotografen die mij inspireren om te blijven fotograferen en zo ook je mooie verhalen op FB! Dat wil ik allemaal niet missen!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Eerste ervaring modellenfotografie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eerste ervaring modellenfotografie   Eerste ervaring modellenfotografie I_icon_minitimedi jul 28, 2015 12:23 pm

Ik had deze reacties niet verwacht. Ik ben er vanuit gegaan dat dit een fotobeoordelingssite was/is. Juist ook omdat bij ieder topic boven aan staat, “Ons gezellig fotoforum. Post hier e foto’s die je hebt gemaakt en vraag wat anderen ervan vinden”. Ook in de regels van dit forum lees ik, “je mag best kritisch op foto’s reageren, graag zelfs, maar doe dit wel met respect naar de maker toe”. 

Dat “poe”, was wellicht niet juist, maar was wel wat ik ervaarde. Vergelijk het met een bord soep met te veel zout waarvan je een hap neemt. Ik dacht zeker niet de foto belachelijk te maken of de maker daarvan onderuit te halen. Ik dacht dit respectvol gedaan te hebben, zonder te beledigen. Zie ook mijn andere commentaren, waarin ik toch steeds aangeef waarom ik iets mooi of niet mooi vind, vragen stel en voorstellen doe. En natuurlijk het is mijn visie, hoe ik het zie en ervaar. 

Ik gaf bij deze foto aan wat mij opviel a. de verzadiging en iets over de ogen, waar ik een vraag over stel, en b, wat ik graag/beter had willen zien, de achtergrond en de stoel. Volgens mij zat daar geen belediging of lelijk woord tussen. Oké Poe. Maar dat zal ik ook zeggen als ik iets erg mooi moeilijk zwaar enz vind. Zoiets van,  Poe, dat is knap of Poe, dat valt tegen, Poe, dat is gaaf enz enz, een beetje versterkende trap. 

Dat er ook mooie kanten aan de foto zitten zijn al gemeld. Ik had, en heb, juist het doel iets aan te geven, wat in mijn kennis ligt, om er bij een volgende keer iets mee te doen, als je dat zou willen natuurlijk. Dit in tegenstelling hoe het nu opgevat wordt en lijkt alsof het door mij komt dat men geen foto’s meer wil plaatsen. “Jongens gewoon doen!” 

Weet ook dat een beoordeling meer zegt over de beoordelaar dan over de beoordeelde. En ook dit is niet negatief bedoeld maar juist om door te gaan waar je mee bezig bent en die dingen uit kritiek te halen waar je verder mee kunt, ongeacht of deze beoordeling de positieve of negatieve kanten benadrukt. En waar je niets mee wil, kan of kunt doen laat je gewoon links (of rechts) liggen. 

Maar nogmaals, zoals ik al eerder zij, als ik de indruk heb gewekt de foto of de maker ervan belachelijk te maken of af te zeiken, dan spijt mij dat. Wat anders kan ik nog meer doen?

Groet,

johan.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Eerste ervaring modellenfotografie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eerste ervaring modellenfotografie   Eerste ervaring modellenfotografie I_icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Eerste ervaring modellenfotografie
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» De eerste dan ;-)
» een eerste probeersel
» Eerste Grutto's
» Eerste Fotoboek.
» Eerste masker

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Fotocorner Fotoforum :: Foto's / pictures :: Portretten en Straatfotografie / Portraits and People :: Modellen/Studio Fotografie-
Ga naar: