Fotocorner Fotoforum
Welkom op Fotocorner Fotoforum! Wij zijn een klein, maar gezellig fotoforum. Als je je aanmeld, vul dan even je profiel in, dan weten we wie ons forum komt versterken. Gasten zien niet alle onderdelen van het forum en zien ook reclame op het forum, evenals inactieve leden, actieve leden zien dit niet. Inactieve leden worden overigens na 3 maanden automatisch verwijderd door het systeem. Veel plezier op het forum!
Fotocorner Fotoforum
Welkom op Fotocorner Fotoforum! Wij zijn een klein, maar gezellig fotoforum. Als je je aanmeld, vul dan even je profiel in, dan weten we wie ons forum komt versterken. Gasten zien niet alle onderdelen van het forum en zien ook reclame op het forum, evenals inactieve leden, actieve leden zien dit niet. Inactieve leden worden overigens na 3 maanden automatisch verwijderd door het systeem. Veel plezier op het forum!
Fotocorner Fotoforum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Fotocorner Fotoforum

Ons gezellige fotoforum. Post hier de foto`s die je gemaakt hebt en vraag wat anderen ervan vinden.
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen
Inloggen
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Log me automatisch in bij elk bezoek: 
:: Ik ben mijn wachtwoord vergeten
Laatste onderwerpen
» van de zelfde plant
dorpsstraatje I_icon_minitimedi okt 02, 2018 2:29 pm van jurgenl

» plant bespoten met water en macro gertokken
dorpsstraatje I_icon_minitimedi okt 02, 2018 2:27 pm van jurgenl

» een paarden kop
dorpsstraatje I_icon_minitimezo mei 27, 2018 1:37 pm van jurgenl

» koeien in de wei
dorpsstraatje I_icon_minitimezo mei 27, 2018 1:36 pm van jurgenl

» Mijn laatste foto hier.
dorpsstraatje I_icon_minitimewo jan 10, 2018 3:24 pm van Raym

» De zeearend
dorpsstraatje I_icon_minitimema jul 03, 2017 9:11 pm van peterdehaan

» Pietersheim
dorpsstraatje I_icon_minitimedi jun 27, 2017 11:19 pm van Andre

» Rups.
dorpsstraatje I_icon_minitimedi jun 27, 2017 11:17 pm van Andre

» Schedel van de brilbeer.
dorpsstraatje I_icon_minitimewo nov 09, 2016 6:44 pm van Jose

» Brug in Vroenhoven (B)
dorpsstraatje I_icon_minitimezo okt 30, 2016 6:08 pm van Jose

» Hertjes in het zwarte woud.
dorpsstraatje I_icon_minitimezo okt 30, 2016 6:03 pm van Jose

» Onze jerom
dorpsstraatje I_icon_minitimewo okt 19, 2016 8:00 pm van Jos

» Gouvernement van Maastricht
dorpsstraatje I_icon_minitimewo okt 19, 2016 6:29 pm van Jose

» Metone grandiose.
dorpsstraatje I_icon_minitimewo okt 19, 2016 6:27 pm van Jose

» Elfia InArcen
dorpsstraatje I_icon_minitimeza okt 15, 2016 2:58 pm van Jose

» Apostelhoeve maastricht
dorpsstraatje I_icon_minitimema okt 10, 2016 3:06 pm van Jose

» Model Nina
dorpsstraatje I_icon_minitimezo okt 09, 2016 2:49 pm van Raym

april 2024
madiwodovrzazo
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     
KalenderKalender
Meest actieve berichtenplaatsers van deze maand
Geen gebruiker
Zoeken
 
 

Geef resultaten weer als:
 
Rechercher Geavanceerd zoeken
Social bookmarking
Social bookmarking reddit      

Maak een bladwijzer en deel het adres van Fotocorner Fotoforum op uw social bookmarking website
Meest bekeken onderwerpen
Kievit
Regels van Het forum
Roze Roos
Paardenworst speciaal
Swamp Hotel
Camp Astrid
Panorama paard van Marken
Muskuseend pulletjes
Foto van een Trap
EK Mountainbiken/ EC Mountainbike
Trefwoorden
2016 2012 hart 2015 2011 2013 2014
Statistieken
We hebben 83 geregistreerde gebruikers
De nieuwste gebruiker is RJ

Alle gebruikers hebben in totaal 21741 berichten geplaatst in 3798 onderwerpen

 

 dorpsstraatje

Ga naar beneden 
4 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
e-meeuw

e-meeuw


Aantal berichten : 1984
Registratiedatum : 13-11-13
Leeftijd : 51
Woonplaats : Putten

dorpsstraatje Empty
BerichtOnderwerp: dorpsstraatje   dorpsstraatje I_icon_minitimedo nov 28, 2013 7:07 pm

Het dorpsstraatje op een regenachtige avond.
dorpsstraatje 11104298265_f3f1d6ec1e_o
Terug naar boven Ga naar beneden
http://rvanstormbroek.weebly.com/
Gast
Gast




dorpsstraatje Empty
BerichtOnderwerp: Re: dorpsstraatje   dorpsstraatje I_icon_minitimedo nov 28, 2013 7:14 pm

Je bent wel lekker bezig geweest en zelfs de miezer heeft je niet tegen kunnen houden. Herkenbaar als je iets nieuws heb en thuiskomen met dergelijke plaatjes maar het "ut" allemaal waard....
Lekkere sfeer, goed compo, zweem die ontstaat door de miezer in de lampen, vind ik ook lekker.
Minpuntje: misschien (kan aan mijn laptop liggen) net iets te scherp en wat halobollen in het midden van de lucht door de spettertjes misschien? Maar toch een heel fijne plaat....
Terug naar boven Ga naar beneden
e-meeuw

e-meeuw


Aantal berichten : 1984
Registratiedatum : 13-11-13
Leeftijd : 51
Woonplaats : Putten

dorpsstraatje Empty
BerichtOnderwerp: Re: dorpsstraatje   dorpsstraatje I_icon_minitimedo nov 28, 2013 7:30 pm

Een heerlijke lens , jammer wanneer ik thuis kom van mij werk dat het al donder is.

Er zitten een aantal duidelijke verbeteringspunten in , bedankt voor de opmerking dat houd mij scherp voor de volgende keer.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://rvanstormbroek.weebly.com/
Raym
Admin
Raym


Aantal berichten : 2978
Registratiedatum : 17-12-11
Leeftijd : 55
Woonplaats : Zoetermeer

dorpsstraatje Empty
BerichtOnderwerp: Re: dorpsstraatje   dorpsstraatje I_icon_minitimedo nov 28, 2013 9:19 pm

leuke foto, ik hou van avondfotografie. Ik hou ook van errug scherp, maar het mag nog ietsje minder voor mij dan hier. De vlekjes in de lucht zou ik zelf even weggecloned hebben,weet niet waar je mee werkt, maar dat kan bijna overal in. De lampen heb je best wel goed onder controle gehouden,netjes. Ik heb peter pas geleerd hoe je met maskers werkt, en dan krijg je ze helemaal perfect....ooit...komt daar ook nog wel een tutorial van:)
Terug naar boven Ga naar beneden
http://raymsfotosite.nl/
e-meeuw

e-meeuw


Aantal berichten : 1984
Registratiedatum : 13-11-13
Leeftijd : 51
Woonplaats : Putten

dorpsstraatje Empty
BerichtOnderwerp: Re: dorpsstraatje   dorpsstraatje I_icon_minitimedo nov 28, 2013 11:09 pm

Heb hier snel de neiging om de foto te scherp eruit te laten komen.
Sinds gebruik de volgende software DPP (waarmee ik ook nog een beetje moet leren wegpoetsen)
Lightroom (moet ik nog mee leren omgaan ) en corel paintshop photo pro X3 (moet ik nog mee leren omgaan )
Ik las je stukje wat je peter geschreven had over maskers dat is nieuw voor mij maar wil dit graag uitproberen
Ook ben ik benieuwd hoe je het beste je beeld kunt coriceren wanneer bervoorbeeld door een groothoeklens je gebouw (of kerk) scheef staat en deze softwarematig wil herstellen.
Genoeg vragen dus,...
Terug naar boven Ga naar beneden
http://rvanstormbroek.weebly.com/
Raym
Admin
Raym


Aantal berichten : 2978
Registratiedatum : 17-12-11
Leeftijd : 55
Woonplaats : Zoetermeer

dorpsstraatje Empty
BerichtOnderwerp: Re: dorpsstraatje   dorpsstraatje I_icon_minitimedo nov 28, 2013 11:12 pm

ok, dat is duidelijk.Nou ben ik weer niet zo thuis in die andere software, ik heb Photoshop (CS6) namelijk. Wel zit er een goede perspectief correctie in Lightroom, de nieuwste , als ik het goed heb. Ik moet eens bomen wat we hiermee gaan doen. Wellicht kan een andere ook iets posten?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://raymsfotosite.nl/
e-meeuw

e-meeuw


Aantal berichten : 1984
Registratiedatum : 13-11-13
Leeftijd : 51
Woonplaats : Putten

dorpsstraatje Empty
BerichtOnderwerp: Re: dorpsstraatje   dorpsstraatje I_icon_minitimedo nov 28, 2013 11:15 pm

test graag diverse software uit van Mdevil had ook een paar goede tips dus houd mij aanbevolen voor tips.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://rvanstormbroek.weebly.com/
elti

elti


Aantal berichten : 958
Registratiedatum : 28-12-11
Leeftijd : 76
Woonplaats : Alblasserwaard

dorpsstraatje Empty
BerichtOnderwerp: Re: dorpsstraatje   dorpsstraatje I_icon_minitimevr nov 29, 2013 12:45 am

dorpsstraatje 11104298265_f3f1d6ec1e_o-2
Heb even snel een poging in LR5 gedaan.
'Ontwikkelen' - Lenscorrecties - Verticaal
Terug naar boven Ga naar beneden
Raym
Admin
Raym


Aantal berichten : 2978
Registratiedatum : 17-12-11
Leeftijd : 55
Woonplaats : Zoetermeer

dorpsstraatje Empty
BerichtOnderwerp: Re: dorpsstraatje   dorpsstraatje I_icon_minitimevr nov 29, 2013 1:24 am

hij is gelijk gekrompen Leen Very Happy Very Happy  Wel beter zo.misschien even zeggen wat je gedaan hebt...
Terug naar boven Ga naar beneden
http://raymsfotosite.nl/
e-meeuw

e-meeuw


Aantal berichten : 1984
Registratiedatum : 13-11-13
Leeftijd : 51
Woonplaats : Putten

dorpsstraatje Empty
BerichtOnderwerp: Re: dorpsstraatje   dorpsstraatje I_icon_minitimevr nov 29, 2013 6:36 am

Ja cheers , heb hier Lightroom 3.5 kan ik dat ook zo uitvoeren elti ?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://rvanstormbroek.weebly.com/
e-meeuw

e-meeuw


Aantal berichten : 1984
Registratiedatum : 13-11-13
Leeftijd : 51
Woonplaats : Putten

dorpsstraatje Empty
BerichtOnderwerp: Re: dorpsstraatje   dorpsstraatje I_icon_minitimevr nov 29, 2013 6:40 am

Kijk nu onder je foto 'Ontwikkelen' - Lenscorrecties - Verticaal TOP!!!!!!
Prachtig weer wat geleerd dorpsstraatje 3373303136
Terug naar boven Ga naar beneden
http://rvanstormbroek.weebly.com/
elti

elti


Aantal berichten : 958
Registratiedatum : 28-12-11
Leeftijd : 76
Woonplaats : Alblasserwaard

dorpsstraatje Empty
BerichtOnderwerp: Re: dorpsstraatje   dorpsstraatje I_icon_minitimevr nov 29, 2013 9:42 am

Raym schreef:
hij is gelijk gekrompen Leen Very Happy Very Happy  Wel beter zo.misschien even zeggen wat je gedaan hebt...
Onder de foto staat de werkwijze: 'Ontwikkelen' - 'Lenscorrecties' - 'Verticaal'! 

Je hebt in LR5 bij 'Upright' verschillende mogelijkheden voor correctie: 'Automatisch', 'Volledig', 'Verticaal' en 'Niveau'. Daarnaast kan je onder 'Handmatig' diverse transformatieaanpassingen doen.

De 'Upright'-functie is vlg mij pas in LR 5 beschikbaar.
Terug naar boven Ga naar beneden
elti

elti


Aantal berichten : 958
Registratiedatum : 28-12-11
Leeftijd : 76
Woonplaats : Alblasserwaard

dorpsstraatje Empty
BerichtOnderwerp: Re: dorpsstraatje   dorpsstraatje I_icon_minitimevr nov 29, 2013 9:44 am

e-meeuw schreef:
Ja cheers , heb hier Lightroom 3.5 kan ik dat ook zo uitvoeren elti ?
Vlg mij is die functie 'Upright' pas in LR 5 beschikbaar
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




dorpsstraatje Empty
BerichtOnderwerp: Re: dorpsstraatje   dorpsstraatje I_icon_minitimevr nov 29, 2013 10:07 am

Men ziet dat, hoe geweldig dit tooltje ook is, dat men altijd wel een klein stukje foto moet opofferen. Dat is niet anders, meen ik....
Terug naar boven Ga naar beneden
elti

elti


Aantal berichten : 958
Registratiedatum : 28-12-11
Leeftijd : 76
Woonplaats : Alblasserwaard

dorpsstraatje Empty
BerichtOnderwerp: Re: dorpsstraatje   dorpsstraatje I_icon_minitimevr nov 29, 2013 10:24 am

Sjefke schreef:
Men ziet dat, hoe geweldig dit tooltje ook is, dat men altijd wel een klein stukje foto moet opofferen. Dat is niet anders, meen ik....
Klopt, een oplossing is om bij het nemen van de foto er mee rekening houden welk deel na perspectiefcorrectie moet overblijven; m.a.w. iets ruimer kaderen. Dan offer je alleen op wat je niet nodig hebt (en dat is dan geen offer!!!!Cool ). Hier hou ik overigens dikwijls rekening mee, zeker als je weet welke vertekening de lens heeft.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




dorpsstraatje Empty
BerichtOnderwerp: Re: dorpsstraatje   dorpsstraatje I_icon_minitimevr nov 29, 2013 10:34 am

Zo doe ik het dus ook, in de meeste gevallen rekening houden met wat verlies, dan komt alles goed.  Nu pleit ik hem want ik ga een uurtje urbannen in oude schuren, zie facebook.....
Latersssssss:P
Terug naar boven Ga naar beneden
elti

elti


Aantal berichten : 958
Registratiedatum : 28-12-11
Leeftijd : 76
Woonplaats : Alblasserwaard

dorpsstraatje Empty
BerichtOnderwerp: Re: dorpsstraatje   dorpsstraatje I_icon_minitimevr nov 29, 2013 11:38 am

Sjefke schreef:
Zo doe ik het dus ook, in de meeste gevallen rekening houden met wat verlies, dan komt alles goed.  Nu pleit ik hem want ik ga een uurtje urbannen in oude schuren, zie facebook.....
Latersssssss:P
Veel plezier! Overigens, als ik je facebook-link aanklik, krijg ik de mededeling dar de pagina niet beschikbaar is.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




dorpsstraatje Empty
BerichtOnderwerp: Re: dorpsstraatje   dorpsstraatje I_icon_minitimevr nov 29, 2013 12:01 pm

Zo weer terug. Ja klopt die link blijft vreemd doen..
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




dorpsstraatje Empty
BerichtOnderwerp: Re: dorpsstraatje   dorpsstraatje I_icon_minitimevr nov 29, 2013 2:08 pm

Heel fraai die verbetering van Elti, andere voorstelling en sfeer blijft behouden.
Terug naar boven Ga naar beneden
e-meeuw

e-meeuw


Aantal berichten : 1984
Registratiedatum : 13-11-13
Leeftijd : 51
Woonplaats : Putten

dorpsstraatje Empty
BerichtOnderwerp: Re: dorpsstraatje   dorpsstraatje I_icon_minitimevr nov 29, 2013 6:08 pm

ja leuke techniek om toe te passen :-)
Terug naar boven Ga naar beneden
http://rvanstormbroek.weebly.com/
Andre

Andre


Aantal berichten : 613
Registratiedatum : 04-03-12
Leeftijd : 63
Woonplaats : Hoofddorp

dorpsstraatje Empty
BerichtOnderwerp: Re: dorpsstraatje   dorpsstraatje I_icon_minitimevr nov 29, 2013 7:33 pm

Hoi pirat Meeuw ,, Dit heb je heel mooi gedaan ..

Maar hoe vind je deze bewerking ..  Ik heb de foto wel de grootte laten houden ..

dorpsstraatje Kv9w

Ik hoor het wel wat je hier van vind

GR Sleep Andre,.,
Terug naar boven Ga naar beneden
Raym
Admin
Raym


Aantal berichten : 2978
Registratiedatum : 17-12-11
Leeftijd : 55
Woonplaats : Zoetermeer

dorpsstraatje Empty
BerichtOnderwerp: Re: dorpsstraatje   dorpsstraatje I_icon_minitimevr nov 29, 2013 8:42 pm

Ik denk dat diverse mensen hier wel weer wat opsteken. Echter, het kan een hekel punt zijn, als je een ander zijn foto onder handen neemt. Niet iedereen wilt dat. Helaas is er geen functie op het forum waarbij je kunt aangeven dat je geen bewerkingen van je foto`s wilt, maar je kunt dat natuurlijk wel in je onderschrift zetten ( te vinden bij je profiel). Tips en uitleg voor verbeteringen van de foto, die zijn uiteraard wel altijd welkom. Dus wil je niet dat anderen aan je foto peuteren, geef dat even aan bij het posten van je foto of in je onderschrift. Is degene accoord met een bewerking van zijn foto, vermeld dan even duidelijk erbij dat dit een bewerking is van de foto van pietje,jantje enzovoort. Het is nml vervelend voor de maker, als degene die de foto gemaakt heeft niet de credits krijgt, maar degene die de foto ( licht) bewerkt heeft.

Misschien is het handig als een ieder het volgende in zijn onderschrift zet:

Bezwaar bewerken foto ja/nee/eerst even vragen
Terug naar boven Ga naar beneden
http://raymsfotosite.nl/
Gast
Gast




dorpsstraatje Empty
BerichtOnderwerp: Re: dorpsstraatje   dorpsstraatje I_icon_minitimevr nov 29, 2013 9:02 pm

Ik vind het origineel niet slecht, maar met mijn lijnentik zou ik toch ook voor een zekere mate van perspectief correctie gaan.

Toning van de plaat is erg goed te noemen.

@Raymond, goede tip van dat bewerken. Heb het gelijk even in mijn onderschrift gezet.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




dorpsstraatje Empty
BerichtOnderwerp: Re: dorpsstraatje   dorpsstraatje I_icon_minitimevr nov 29, 2013 9:05 pm

Ja goed idee haha:P
Terug naar boven Ga naar beneden
Raym
Admin
Raym


Aantal berichten : 2978
Registratiedatum : 17-12-11
Leeftijd : 55
Woonplaats : Zoetermeer

dorpsstraatje Empty
BerichtOnderwerp: Re: dorpsstraatje   dorpsstraatje I_icon_minitimevr nov 29, 2013 9:23 pm

zijn jullie bang dat mensen het niet lezen dat het fel groen en fel rood is^^
Terug naar boven Ga naar beneden
http://raymsfotosite.nl/
Gesponsorde inhoud





dorpsstraatje Empty
BerichtOnderwerp: Re: dorpsstraatje   dorpsstraatje I_icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
dorpsstraatje
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Fotocorner Fotoforum :: Foto's / pictures :: Portretten en Straatfotografie / Portraits and People-
Ga naar: