Fotocorner Fotoforum
Welkom op Fotocorner Fotoforum! Wij zijn een klein, maar gezellig fotoforum. Als je je aanmeld, vul dan even je profiel in, dan weten we wie ons forum komt versterken. Gasten zien niet alle onderdelen van het forum en zien ook reclame op het forum, evenals inactieve leden, actieve leden zien dit niet. Inactieve leden worden overigens na 3 maanden automatisch verwijderd door het systeem. Veel plezier op het forum!
Fotocorner Fotoforum
Welkom op Fotocorner Fotoforum! Wij zijn een klein, maar gezellig fotoforum. Als je je aanmeld, vul dan even je profiel in, dan weten we wie ons forum komt versterken. Gasten zien niet alle onderdelen van het forum en zien ook reclame op het forum, evenals inactieve leden, actieve leden zien dit niet. Inactieve leden worden overigens na 3 maanden automatisch verwijderd door het systeem. Veel plezier op het forum!
Fotocorner Fotoforum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Fotocorner Fotoforum

Ons gezellige fotoforum. Post hier de foto`s die je gemaakt hebt en vraag wat anderen ervan vinden.
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen
Inloggen
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Log me automatisch in bij elk bezoek: 
:: Ik ben mijn wachtwoord vergeten
Laatste onderwerpen
» van de zelfde plant
Van welke aankoop heb je spijt? I_icon_minitimedi okt 02, 2018 2:29 pm van jurgenl

» plant bespoten met water en macro gertokken
Van welke aankoop heb je spijt? I_icon_minitimedi okt 02, 2018 2:27 pm van jurgenl

» een paarden kop
Van welke aankoop heb je spijt? I_icon_minitimezo mei 27, 2018 1:37 pm van jurgenl

» koeien in de wei
Van welke aankoop heb je spijt? I_icon_minitimezo mei 27, 2018 1:36 pm van jurgenl

» Mijn laatste foto hier.
Van welke aankoop heb je spijt? I_icon_minitimewo jan 10, 2018 3:24 pm van Raym

» De zeearend
Van welke aankoop heb je spijt? I_icon_minitimema jul 03, 2017 9:11 pm van peterdehaan

» Pietersheim
Van welke aankoop heb je spijt? I_icon_minitimedi jun 27, 2017 11:19 pm van Andre

» Rups.
Van welke aankoop heb je spijt? I_icon_minitimedi jun 27, 2017 11:17 pm van Andre

» Schedel van de brilbeer.
Van welke aankoop heb je spijt? I_icon_minitimewo nov 09, 2016 6:44 pm van Jose

» Brug in Vroenhoven (B)
Van welke aankoop heb je spijt? I_icon_minitimezo okt 30, 2016 6:08 pm van Jose

» Hertjes in het zwarte woud.
Van welke aankoop heb je spijt? I_icon_minitimezo okt 30, 2016 6:03 pm van Jose

» Onze jerom
Van welke aankoop heb je spijt? I_icon_minitimewo okt 19, 2016 8:00 pm van Jos

» Gouvernement van Maastricht
Van welke aankoop heb je spijt? I_icon_minitimewo okt 19, 2016 6:29 pm van Jose

» Metone grandiose.
Van welke aankoop heb je spijt? I_icon_minitimewo okt 19, 2016 6:27 pm van Jose

» Elfia InArcen
Van welke aankoop heb je spijt? I_icon_minitimeza okt 15, 2016 2:58 pm van Jose

» Apostelhoeve maastricht
Van welke aankoop heb je spijt? I_icon_minitimema okt 10, 2016 3:06 pm van Jose

» Model Nina
Van welke aankoop heb je spijt? I_icon_minitimezo okt 09, 2016 2:49 pm van Raym

maart 2024
madiwodovrzazo
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
KalenderKalender
Meest actieve berichtenplaatsers van deze maand
Geen gebruiker
Zoeken
 
 

Geef resultaten weer als:
 
Rechercher Geavanceerd zoeken
Social bookmarking
Social bookmarking reddit      

Maak een bladwijzer en deel het adres van Fotocorner Fotoforum op uw social bookmarking website
Meest bekeken onderwerpen
Kievit
Regels van Het forum
Roze Roos
Paardenworst speciaal
Swamp Hotel
Camp Astrid
Panorama paard van Marken
Muskuseend pulletjes
Foto van een Trap
EK Mountainbiken/ EC Mountainbike
Trefwoorden
2014 2012 2011 hart 2013 2015 2016
Statistieken
We hebben 83 geregistreerde gebruikers
De nieuwste gebruiker is RJ

Alle gebruikers hebben in totaal 21741 berichten geplaatst in 3798 onderwerpen

 

 Van welke aankoop heb je spijt?

Ga naar beneden 
5 plaatsers
AuteurBericht
Raym
Admin
Raym


Aantal berichten : 2978
Registratiedatum : 17-12-11
Leeftijd : 55
Woonplaats : Zoetermeer

Van welke aankoop heb je spijt? Empty
BerichtOnderwerp: Van welke aankoop heb je spijt?   Van welke aankoop heb je spijt? I_icon_minitimewo nov 27, 2013 7:35 pm

Misschien leuk om in dit topic te schrijven van welke aankoop je spijt hebt, en dan even de reden erbij waarom je er spijt van hebt.

Ik heb van 2 dingen spijt:

Ik moest destijds kiezen voor een spiegelreflex of een gewone digitale camera, en heb toen gekozen voor een gewonen digitale camera, een Nikon Coolpix 8700.
Leuk toestel,maar een drama met minder licht.Een half jaar later kwam er alsnog een spiegelreflex, de Canon 350D, ik denk nu een jaar of 7 geleden.

2e waar ik spijt van heb:

Op aanraden van een vriend destijds de Canon 17-85 F4-5.6 IS USM gekocht,destijds was die nog bijna 700 euro,dus een dure lens was dat.
Wat een bagger lens zeg....! Niet zo scherp als ik zou willen, een stofzuiger omdat ie in en uit zoomt, en veel donkere hoeken in je beeld.
Nee, dit was echt de miskoop van de eeuw. Zeker omdat voor 250 euro meer ik een L-Lens van canon had gehad....Beginnersfoutjes waar je achteraf wel spijt van hebt.



En jullie?


Laatst aangepast door Raym op wo nov 27, 2013 7:59 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
http://raymsfotosite.nl/
Gast
Gast




Van welke aankoop heb je spijt? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Van welke aankoop heb je spijt?   Van welke aankoop heb je spijt? I_icon_minitimewo nov 27, 2013 7:40 pm

Ik heb eigenlijk niet echt iets te melden betreffende spijt maar als ik dan toch iets mag melden dan is er het steeds wederkerende gevoel als je een nieuwe camera koopt, dat die dus veel beter is dan de vorige, waardoor er nu al verschillende oudere (lees 2 compacten en 2 spiegels) meer werkeloos staan te wachten op gebruik. En ik heb spijt dat ik niet meteen met Canon begon (als we het over spiegels hebben) omdat ik nu met lenzen zit die op de Sony passen maar niet op de Canon.

Grootste miskoop wat een televoorzetlens die op de Lumix Panasonic past (a 165 euro) nu al meer dan 200 euro, waar eigenlijk geen fatsoenlijk schot mee te maken is.
Terug naar boven Ga naar beneden
Raym
Admin
Raym


Aantal berichten : 2978
Registratiedatum : 17-12-11
Leeftijd : 55
Woonplaats : Zoetermeer

Van welke aankoop heb je spijt? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Van welke aankoop heb je spijt?   Van welke aankoop heb je spijt? I_icon_minitimewo nov 27, 2013 7:49 pm

verkopen die handel en alleen op bijvoorbeeld canon overstappen, of wil je m graag als back-up houden?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://raymsfotosite.nl/
Gast
Gast




Van welke aankoop heb je spijt? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Van welke aankoop heb je spijt?   Van welke aankoop heb je spijt? I_icon_minitimewo nov 27, 2013 7:55 pm

Geen spijt van dingen, wel wat impulsaankopen. Maar spijt nee, met alles wat ik aangeschaft heb en inmiddels ook al weer dingen verkocht heb ik fotografisch plezier gehad.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gerda F.

Gerda F.


Aantal berichten : 124
Registratiedatum : 20-07-15
Leeftijd : 60

Van welke aankoop heb je spijt? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Van welke aankoop heb je spijt?   Van welke aankoop heb je spijt? I_icon_minitimedo jul 23, 2015 8:08 am

Leuk idee om je ervaringen eens op te schrijven.
Is altijd goed om te lezen.

Ik had spijt van de 50-550 van Sigma.
Zeker geen slechte lens maar toch niet zo scherp als ik zou willen en een heleboel gewicht om uit de hand nog foto's te nemen.
En uit gebruik viel mij op dat ik de eerste 100mm toch nooit gebruikte.
Heb hem terug verkocht omdat hij meestal in de kast bleef liggen.

Nu ga ik voor een canon lens uit de L-serie.
Mag binnenkort de 100-400 eens uittesten van iemand en daar kijk ik al naar uit.
Maar omdat nu mijn verst reikende lens maar 55 mm. is denk ik dat ik ga voor de 70-200.
(kwestie dat het wat meer op elkaar aansluit)
Het word ofwel de F2.8 of de F4.0.
Het hangt af of ik met het gewicht overweg kan want de F2.8 is een hele goede lens maar wel dubbel zo zwaar (en ook dubbel zo duur Wink )

En als het uittesten me bevalt is het hard doorsparen voor de 100-400.
Maar dat wordt er dan toch echt wel 1 die ik ga gebruiken op het statief of de driepoot.
Maar dat is voorlopig  nog toekomstmuziek.

Waar ik geen spijt van heb is de sigma 70 mm. macro lens.
Een lichte lens die goed in de hand ligt en heel goed presteert.
Ik kijk wel uit naar een lens met wat meer mm. (de canon 100 mm.)
Maar zeker is dat ik de 70 mm. daarvoor niet ga verkopen.

Nog dromen genoeg dus Rolling EyesWink
Terug naar boven Ga naar beneden
ErikMinnema

ErikMinnema


Aantal berichten : 137
Registratiedatum : 04-05-15
Woonplaats : Noord-Oost-Veluwe

Van welke aankoop heb je spijt? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Van welke aankoop heb je spijt?   Van welke aankoop heb je spijt? I_icon_minitimedo jul 23, 2015 4:30 pm

Leuk topic!

Ik heb in ieder geval geen spijt dat ik met een compact ben begonnen. Juist door de mindere mogelijkheden moet je eerst goed nadenken (bijv. over licht) en heel precies instellen. Ik heb daar veel van geleerd.

Ik heb ooit een flitser gekocht met een te laag richtgetal, daar kon ik niks mee. Dat na slecht advies van de winkel. 

En ik heb een samyang 800 mm spiegellens die echt niet scherp is. Ik had nog wel reviews gelezen die heel positief waren.  Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil

En waar ik ook spijt van heb is dat ik niet vanaf dag één een statief heb gekocht. 

Vr.Gr.erIk


Laatst aangepast door ErikMinnema op do jul 23, 2015 10:04 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
https://www.flickr.com/photos/erik_minnema/
ErikMinnema

ErikMinnema


Aantal berichten : 137
Registratiedatum : 04-05-15
Woonplaats : Noord-Oost-Veluwe

Van welke aankoop heb je spijt? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Van welke aankoop heb je spijt?   Van welke aankoop heb je spijt? I_icon_minitimedo jul 23, 2015 9:48 pm

Oh ja, het omgekeerde: waar heb ik absoluut geen spijt van. 

Dat is mijn 50 mm 1.8 lensje: super goedkoop, en goed scherp. Die zou ik iedereen aanraden.

Vr.Gr.erIk
Terug naar boven Ga naar beneden
https://www.flickr.com/photos/erik_minnema/
Jose

Jose


Aantal berichten : 747
Registratiedatum : 11-01-14

Van welke aankoop heb je spijt? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Van welke aankoop heb je spijt?   Van welke aankoop heb je spijt? I_icon_minitimevr jul 24, 2015 12:29 pm

Het enigste waar ik spijt van heb is dat ik niet veeeeeeeel eerder met fotografie ben begonnen. Wat een heerlijke hobby is dit toch waar ik intenst van kan genieten.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://Josefotografie.sendasmile.com/
Gerda F.

Gerda F.


Aantal berichten : 124
Registratiedatum : 20-07-15
Leeftijd : 60

Van welke aankoop heb je spijt? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Van welke aankoop heb je spijt?   Van welke aankoop heb je spijt? I_icon_minitimeza jul 25, 2015 10:59 am

Jose schreef:
Het enigste waar ik spijt van heb is dat ik niet veeeeeeeel eerder met fotografie ben begonnen. Wat een heerlijke hobby is dit toch waar ik intenst van kan genieten.

Da's een goeie opmerking Jose.
Die mening deel ik zeker met je.Van welke aankoop heb je spijt? 631737971
Terug naar boven Ga naar beneden
ronab




Aantal berichten : 267
Registratiedatum : 18-03-15
Leeftijd : 67
Woonplaats : Fijnaart

Van welke aankoop heb je spijt? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Van welke aankoop heb je spijt?   Van welke aankoop heb je spijt? I_icon_minitimeza jul 25, 2015 12:02 pm

Ik heb spijt van mijn aankoop van de Tamron SP 70-300mm F4-5.6, ik krijg er bar weinig mee scherp en zeker met de automaat is het een ramp. Een softfocus lens is er nog scherp bij vergeleken... Alleen op korte afstand tot een meter of 5 is hij wel goed scherp te krijgen, dat bleek bij uit uitproberen bij de winkel ook waarmee ik hoopte dat het verder ook goed zou werken, niet dus...
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Van welke aankoop heb je spijt? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Van welke aankoop heb je spijt?   Van welke aankoop heb je spijt? I_icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Van welke aankoop heb je spijt?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Plantje welke ????
» Vogel maar welke???????
» Welke wagen is dit denkt u??
» Vlider ( maar weet niet welke )

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Fotocorner Fotoforum :: Foto-praatjes / Photo-talk :: Vragen over foto-apparatuur / Questions about photo equipment-
Ga naar: