Fotocorner Fotoforum
Welkom op Fotocorner Fotoforum! Wij zijn een klein, maar gezellig fotoforum. Als je je aanmeld, vul dan even je profiel in, dan weten we wie ons forum komt versterken. Gasten zien niet alle onderdelen van het forum en zien ook reclame op het forum, evenals inactieve leden, actieve leden zien dit niet. Inactieve leden worden overigens na 3 maanden automatisch verwijderd door het systeem. Veel plezier op het forum!
Fotocorner Fotoforum
Welkom op Fotocorner Fotoforum! Wij zijn een klein, maar gezellig fotoforum. Als je je aanmeld, vul dan even je profiel in, dan weten we wie ons forum komt versterken. Gasten zien niet alle onderdelen van het forum en zien ook reclame op het forum, evenals inactieve leden, actieve leden zien dit niet. Inactieve leden worden overigens na 3 maanden automatisch verwijderd door het systeem. Veel plezier op het forum!
Fotocorner Fotoforum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Fotocorner Fotoforum

Ons gezellige fotoforum. Post hier de foto`s die je gemaakt hebt en vraag wat anderen ervan vinden.
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen
Inloggen
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Log me automatisch in bij elk bezoek: 
:: Ik ben mijn wachtwoord vergeten
Laatste onderwerpen
» van de zelfde plant
Ik wil een compact camera kopen voor erbij. I_icon_minitimedi okt 02, 2018 2:29 pm van jurgenl

» plant bespoten met water en macro gertokken
Ik wil een compact camera kopen voor erbij. I_icon_minitimedi okt 02, 2018 2:27 pm van jurgenl

» een paarden kop
Ik wil een compact camera kopen voor erbij. I_icon_minitimezo mei 27, 2018 1:37 pm van jurgenl

» koeien in de wei
Ik wil een compact camera kopen voor erbij. I_icon_minitimezo mei 27, 2018 1:36 pm van jurgenl

» Mijn laatste foto hier.
Ik wil een compact camera kopen voor erbij. I_icon_minitimewo jan 10, 2018 3:24 pm van Raym

» De zeearend
Ik wil een compact camera kopen voor erbij. I_icon_minitimema jul 03, 2017 9:11 pm van peterdehaan

» Pietersheim
Ik wil een compact camera kopen voor erbij. I_icon_minitimedi jun 27, 2017 11:19 pm van Andre

» Rups.
Ik wil een compact camera kopen voor erbij. I_icon_minitimedi jun 27, 2017 11:17 pm van Andre

» Schedel van de brilbeer.
Ik wil een compact camera kopen voor erbij. I_icon_minitimewo nov 09, 2016 6:44 pm van Jose

» Brug in Vroenhoven (B)
Ik wil een compact camera kopen voor erbij. I_icon_minitimezo okt 30, 2016 6:08 pm van Jose

» Hertjes in het zwarte woud.
Ik wil een compact camera kopen voor erbij. I_icon_minitimezo okt 30, 2016 6:03 pm van Jose

» Onze jerom
Ik wil een compact camera kopen voor erbij. I_icon_minitimewo okt 19, 2016 8:00 pm van Jos

» Gouvernement van Maastricht
Ik wil een compact camera kopen voor erbij. I_icon_minitimewo okt 19, 2016 6:29 pm van Jose

» Metone grandiose.
Ik wil een compact camera kopen voor erbij. I_icon_minitimewo okt 19, 2016 6:27 pm van Jose

» Elfia InArcen
Ik wil een compact camera kopen voor erbij. I_icon_minitimeza okt 15, 2016 2:58 pm van Jose

» Apostelhoeve maastricht
Ik wil een compact camera kopen voor erbij. I_icon_minitimema okt 10, 2016 3:06 pm van Jose

» Model Nina
Ik wil een compact camera kopen voor erbij. I_icon_minitimezo okt 09, 2016 2:49 pm van Raym

april 2024
madiwodovrzazo
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     
KalenderKalender
Meest actieve berichtenplaatsers van deze maand
Geen gebruiker
Zoeken
 
 

Geef resultaten weer als:
 
Rechercher Geavanceerd zoeken
Social bookmarking
Social bookmarking reddit      

Maak een bladwijzer en deel het adres van Fotocorner Fotoforum op uw social bookmarking website
Meest bekeken onderwerpen
Kievit
Regels van Het forum
Roze Roos
Paardenworst speciaal
Swamp Hotel
Camp Astrid
Panorama paard van Marken
Muskuseend pulletjes
Foto van een Trap
EK Mountainbiken/ EC Mountainbike
Trefwoorden
2013 2016 2014 2011 2015 hart 2012
Statistieken
We hebben 83 geregistreerde gebruikers
De nieuwste gebruiker is RJ

Alle gebruikers hebben in totaal 21741 berichten geplaatst in 3798 onderwerpen

 

 Ik wil een compact camera kopen voor erbij.

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Gast
Gast




Ik wil een compact camera kopen voor erbij. Empty
BerichtOnderwerp: Ik wil een compact camera kopen voor erbij.   Ik wil een compact camera kopen voor erbij. I_icon_minitimezo feb 12, 2012 9:21 pm

Ik ben op zoek naar een compact camera om mee te nemen als te zwaar sjouwen een bezwaar is.
Ik denk daarbij aan een camera met veel Zoom...maar nu las ik dat veel zoom ten koste gaat van de scherpte, heeft iemand daar ervaring mee?
De Canon Powershot Sx40 lijkt mij wel wat maar die kan niet in RAW fotograferen. http://www.kieskeurig.nl/digitale_camera/canon/powershot_sx40_hs/972988/
Panasonic DMC-FZ 150 kan wel in RAW. http://www.kieskeurig.nl/digitale_camera/panasonic/dmc-fz150/977759/

Ik ben mij ervan bewust dat deze camera`s niet kunnen tippen aan de camera die ik nu heb, toch wil ik als alternatief een redelijk goede kopen die niet al te duur is.
Ik hoop dat iemand advies heeft voor mij.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Ik wil een compact camera kopen voor erbij. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ik wil een compact camera kopen voor erbij.   Ik wil een compact camera kopen voor erbij. I_icon_minitimema feb 13, 2012 8:13 am

Hallo Greet. Nieuw avatar? Ik had mij van jou toch een heel ander beeld voorgesteld, maar goed. Very Happy

Bij mij speelde het zelfde probleem. Mijn Nikon tas met D80, 3 objectieven, flitser, hoekzoeker en nog wat losse zaken woog 7 kg en dat begon mij toch te ergeren.
Ik heb toen als alternatief gekozen voor de Fuji HS 10 en dat is vanwege zijn gebleken geschikheid, inmiddels een Fuji HS 20 geworden. Een echte alleskunner en weegt maar 750 gram. € 269,--
http://www.cameranu.nl/nl/digitale-cameras/fujifilm/compact-camera/fujifilm-finepix-hs20-exr-cmos-zwart/h255_190_169034/

Mijn Nikon heb ik deels verkocht.

Het grootste nadeel aan zo'n compact bridge camera is de kleine sensor, waardoor je minder groot kunt uitvergroten.

Nu komt er zeer binnenkort een nieuwe Fuji X-S1, € 749,-- die een betere sensor heeft, maar nog altijd kleiner dan van een spiegelreflex.
http://www.cameranu.nl/nl/digitale-cameras/fujifilm/compact-camera/fujifilm-finepix-x-s1/h255_190_229654/

Cropfactor is dan 3,93. Een compact heeft nu 5,72 en de spiegelreflex doet 1,5 als cropfactor.

Een ander alternatief, als je nog meer op het gewicht wil letten is een Fuji FinePix 750
http://www.cameranu.nl/nl/digitale-cameras/fujifilm/compact-camera/fujifilm-finepix-f750exr-zwart/h255_190_241504/
Dit dingetje heeft ook een enorme prijs-prestatie verhouding, want hij kan echt alles voor € 299,--

Mijn ervaring strekt zich dus uitsluitend uit over de Fuji HS 10 en HS 20.
Zelf zou ik nog bereid zijn om de Fuji X-S1 aan te schaffen, maar eigenlijk alleen als de prijs nog wat gedaald is.

Ik hoop dat je er wat wijzer van bent geworden.
Lees ook testrapporten op DP-review en dergelijke sites.
Taaie kost, maar het geeft je zelfvertrouwen een knauw of een boost. Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Ik wil een compact camera kopen voor erbij. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ik wil een compact camera kopen voor erbij.   Ik wil een compact camera kopen voor erbij. I_icon_minitimema feb 13, 2012 11:42 am

Dank je wel Frits voor je uitgebreide nuttige reactie, naar deFuji HS 20 had ik ook al gekeken, die heeft een groot zoom bereik.
Heb jij daar de foto`s mee gemaakt die de hier hebt geplaatst?
Ik begrijp dat de sensor een belangrijk aspect is bij compacte camera`s.
Heb jij een idee of dat goed is bij de Panasonic en Canon camera`s waar ik een linkje van heb geplaatst bij mijn vraag?
De prijs/kwaliteit verhouding is natuurlijk ook belangrijk en als ik het bekijk is een Fuji niet eens een slechte optie.Ik ga weer even lekker verder spitten en eens kritisch kijken naar jou foto`s...en natuurlijk reviews bekijken.
groetjes Greet
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Ik wil een compact camera kopen voor erbij. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ik wil een compact camera kopen voor erbij.   Ik wil een compact camera kopen voor erbij. I_icon_minitimema feb 13, 2012 2:28 pm

Van de Canon is de sensor ook wat groter net als bij de Fuji X-S1 1-2/3", dus een cropfactor van 3,93. Maar zo als je al zei geen RAW en de zoom is electronisch. De Fuji's hebben een hand-zoomlens en dat is meer als de spiegelreflexen. Ook niet slecht, maar geen RAW. Mad

Van de Panasonic weet ik geen sensor maat.

De Fuji HS 20 is wel een stuk lager in prijs. Er is ook nog een Fuji HS25 met een mooiere zoeker, maar of je daar nu zoveel meer voor wilt betalen?

Enfin, kijk maar eens goed rond en succes bij je keuze.
Terug naar boven Ga naar beneden
teckeltje

teckeltje


Aantal berichten : 602
Registratiedatum : 18-12-11
Leeftijd : 70
Woonplaats : Utrecht

Ik wil een compact camera kopen voor erbij. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ik wil een compact camera kopen voor erbij.   Ik wil een compact camera kopen voor erbij. I_icon_minitimedi feb 14, 2012 8:15 am

Ook over na gedacht over deSony nex en Nikon 1 toestellen .Dus de compact met verwisselbare lens ?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.doordecameragezien.nl
Gast
Gast




Ik wil een compact camera kopen voor erbij. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ik wil een compact camera kopen voor erbij.   Ik wil een compact camera kopen voor erbij. I_icon_minitimedi feb 14, 2012 5:06 pm

teckeltje schreef:
Ook over na gedacht over deSony nex en Nikon 1 toestellen .Dus de compact met verwisselbare lens ?

Ik blijf in principe met mijn DSRL fotograferen, een compacte erbij is om mee te nemen bij lange wandelingen of als de gewrichten niet willen.
Ik ben benieuwd of jij overstapt naar compact met lenzen, het is de nieuwe generatie hè!
Succes met je keuze.
Terug naar boven Ga naar beneden
teckeltje

teckeltje


Aantal berichten : 602
Registratiedatum : 18-12-11
Leeftijd : 70
Woonplaats : Utrecht

Ik wil een compact camera kopen voor erbij. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ik wil een compact camera kopen voor erbij.   Ik wil een compact camera kopen voor erbij. I_icon_minitimedi feb 14, 2012 8:38 pm

Greet Kok schreef:
teckeltje schreef:
Ook over na gedacht over deSony nex en Nikon 1 toestellen .Dus de compact met verwisselbare lens ?

Ik blijf in principe met mijn DSRL fotograferen, een compacte erbij is om mee te nemen bij lange wandelingen of als de gewrichten niet willen.
Ik ben benieuwd of jij overstapt naar compact met lenzen, het is de nieuwe generatie hè!
Succes met je keuze.

Nee hoor zal eerder als het mogelijk was de D800 aanschaffen of een goede 500 mm objectief .Ik blijf bij de spiegelreflex.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.doordecameragezien.nl
Raym
Admin
Raym


Aantal berichten : 2978
Registratiedatum : 17-12-11
Leeftijd : 55
Woonplaats : Zoetermeer

Ik wil een compact camera kopen voor erbij. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ik wil een compact camera kopen voor erbij.   Ik wil een compact camera kopen voor erbij. I_icon_minitimedi feb 14, 2012 11:11 pm

Hmm ik kan je alleen een link aanbieden,maar wel een hele goede.
Je kunt daar testen van ALLE camera`s vergelijken, en ook camera`s onderling vergelijken:

LETS GO DIGITAL

Ik zou daar ook even rondneuzen!!

Raymond
Terug naar boven Ga naar beneden
http://raymsfotosite.nl/
Gast
Gast




Ik wil een compact camera kopen voor erbij. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ik wil een compact camera kopen voor erbij.   Ik wil een compact camera kopen voor erbij. I_icon_minitimedo feb 16, 2012 9:15 pm

Dank je wel Raymond voor te tip om op Lets go digital te kijken.

Ik twijfelde nog tussen de Panasonic DMC-FZ 150 en de Finepix HS 20 en de laatste is het geworden.

Kwam beter uit de vergelijking en de prijs was een stuk lager.

Ik heb wat moeten zoeken naar de Nederlandse gebruiksaanwijzing maar die kan ik gaan bestuderen.

Het was al een beetje laat om foto`s te maken, ben wel even naar buiten geweest maar het resultaat was niet best (veel ruis door hoge iso op automatisch).

Margen ga ik er wel even mee spelen en zal ik een foto plaatsen....spannend!!!!affraid
Terug naar boven Ga naar beneden
Raym
Admin
Raym


Aantal berichten : 2978
Registratiedatum : 17-12-11
Leeftijd : 55
Woonplaats : Zoetermeer

Ik wil een compact camera kopen voor erbij. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ik wil een compact camera kopen voor erbij.   Ik wil een compact camera kopen voor erbij. I_icon_minitimedo feb 16, 2012 9:22 pm

Greet Kok schreef:
Dank je wel Raymond voor te tip om op Lets go digital te kijken.

Ik twijfelde nog tussen de Panasonic DMC-FZ 150 en de Finepix HS 20 en de laatste is het geworden.

Kwam beter uit de vergelijking en de prijs was een stuk lager.

Ik heb wat moeten zoeken naar de Nederlandse gebruiksaanwijzing maar die kan ik gaan bestuderen.

Het was al een beetje laat om foto`s te maken, ben wel even naar buiten geweest maar het resultaat was niet best (veel ruis door hoge iso op automatisch).

Margen ga ik er wel even mee spelen en zal ik een foto plaatsen....spannend!!!!affraid

Graag gedaan..
Niet verkeerd zo te zien...16 megapixels en IS erop..
Ben benieuwd of ie bevalt!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://raymsfotosite.nl/
teckeltje

teckeltje


Aantal berichten : 602
Registratiedatum : 18-12-11
Leeftijd : 70
Woonplaats : Utrecht

Ik wil een compact camera kopen voor erbij. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ik wil een compact camera kopen voor erbij.   Ik wil een compact camera kopen voor erbij. I_icon_minitimedo feb 16, 2012 9:23 pm

Succes met je aanwinst
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.doordecameragezien.nl
Gast
Gast




Ik wil een compact camera kopen voor erbij. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ik wil een compact camera kopen voor erbij.   Ik wil een compact camera kopen voor erbij. I_icon_minitimevr feb 17, 2012 7:30 am

Leuk Greet dat we nu het zelfde model camera gebruiken. Laughing
Ik hoop dat je er net zo blij mee bent als ik.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Ik wil een compact camera kopen voor erbij. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ik wil een compact camera kopen voor erbij.   Ik wil een compact camera kopen voor erbij. I_icon_minitimevr feb 17, 2012 8:52 pm

Frits schreef:
Leuk Greet dat we nu het zelfde model camera gebruiken. Laughing
Ik hoop dat je er net zo blij mee bent als ik.
Ja, ik ben er heel blij mee Frits!
Vandaag even op pad gegaan, is wennen.
Zal zo een paar foto`s plaatsen
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Ik wil een compact camera kopen voor erbij. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ik wil een compact camera kopen voor erbij.   Ik wil een compact camera kopen voor erbij. I_icon_minitimevr feb 17, 2012 9:19 pm

Vandaag wat uitgeprobeerd, vooral op de automatische stand, weet nog niet waar alle knopjes voor dienen.
Ik wil een compact camera kopen voor erbij. Dscf01801kleinkopie
Lichtjes in het smeltende ijs.
Gemaakt met diafragmavoorkeur, Sluitertijd 1/55 - AV 7,1 ISO 200.

Ik wil een compact camera kopen voor erbij. Dscf01901kleinkopie
Ook met diafragma voorkeur, 1/800 - 7,1 - ISO 200

Ik wil een compact camera kopen voor erbij. Dscf04471kleinkopie
Automatisch 1/60 - 4,5 ISO 160

Ik wil een compact camera kopen voor erbij. Dscf04071kleinkopie
Sluitertijd voorkeur, 1/250 - 7,1 ISO 460
Het valt mij op dat al bij lage ISO ruis te zien is maar misschien heb ik nog niet alle knopjes goed staan.
Ik had de camera op de monopod.
Terug naar boven Ga naar beneden
Raym
Admin
Raym


Aantal berichten : 2978
Registratiedatum : 17-12-11
Leeftijd : 55
Woonplaats : Zoetermeer

Ik wil een compact camera kopen voor erbij. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ik wil een compact camera kopen voor erbij.   Ik wil een compact camera kopen voor erbij. I_icon_minitimevr feb 17, 2012 9:31 pm

Mooi die 1e 3e en die laatste..! Ja kleinere sensor,sneller ruis he. Ze zien er hier in ieder geval toch goed uit hoor. Zit er ook nog een iso100-stand op? en ja, jij bent natuurlijk best verwend met de camera`s die je al had:)
Terug naar boven Ga naar beneden
http://raymsfotosite.nl/
Gast
Gast




Ik wil een compact camera kopen voor erbij. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ik wil een compact camera kopen voor erbij.   Ik wil een compact camera kopen voor erbij. I_icon_minitimevr feb 17, 2012 9:50 pm

Raym schreef:
Mooi die 1e 3e en die laatste..! Ja kleinere sensor,sneller ruis he. Ze zien er hier in ieder geval toch goed uit hoor. Zit er ook nog een iso100-stand op? en ja, jij bent natuurlijk best verwend met de camera`s die je al had:)
Ja Raymond, zelfs ISO 64 en dan tot 6400.
Om een goede foto te maken moet ik wel werken, er zitten zoveel knopjes op Smile
Ook de autofocus is wennen, over een tijdje ga ik vast alles zelf instellen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Ik wil een compact camera kopen voor erbij. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ik wil een compact camera kopen voor erbij.   Ik wil een compact camera kopen voor erbij. I_icon_minitimeza feb 18, 2012 6:39 am

Leuke foto heb je van dat ijs gemaakt. Maar de andere zijn ook niet slecht.
Ook in de automatische stand P, EXR en Auto kun je de maximale ISO waarde begrenzen op een reeks, kijk maar als je de ISO knop indrukt en draai door het menu heen, aan het eind zitten die zones "auto 400" - "auto-800" enz.
Maar ISO 64 ken ik niet, 100 is het laagste bij mij.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Ik wil een compact camera kopen voor erbij. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ik wil een compact camera kopen voor erbij.   Ik wil een compact camera kopen voor erbij. I_icon_minitimeza feb 18, 2012 12:29 pm

Frits schreef:

Maar ISO 64 ken ik niet, 100 is het laagste bij mij.
Hoi Frits, ik heb vast iets anders bekeken, nu zie ik 64 ook niet meer. confused
100 ISO is het laagste.
Moet nog wennen aan de knopjes, sorry.
Terug naar boven Ga naar beneden
teckeltje

teckeltje


Aantal berichten : 602
Registratiedatum : 18-12-11
Leeftijd : 70
Woonplaats : Utrecht

Ik wil een compact camera kopen voor erbij. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ik wil een compact camera kopen voor erbij.   Ik wil een compact camera kopen voor erbij. I_icon_minitimeza feb 18, 2012 1:45 pm

Helemaal met Ryam eens
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.doordecameragezien.nl
Gesponsorde inhoud





Ik wil een compact camera kopen voor erbij. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ik wil een compact camera kopen voor erbij.   Ik wil een compact camera kopen voor erbij. I_icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Ik wil een compact camera kopen voor erbij.
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Wie wil er nog een moderne , Camera kopen ???
» 2e hands fotoappparatuur kopen doe je hier
» nieuwe camera
» Sensor(schoonmaken)
» Hoge spanning - Levensgevaarlijk - ook uit de compact

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Fotocorner Fotoforum :: Foto-praatjes / Photo-talk :: Vragen over foto-apparatuur / Questions about photo equipment-
Ga naar: