Fotocorner Fotoforum
Welkom op Fotocorner Fotoforum! Wij zijn een klein, maar gezellig fotoforum. Als je je aanmeld, vul dan even je profiel in, dan weten we wie ons forum komt versterken. Gasten zien niet alle onderdelen van het forum en zien ook reclame op het forum, evenals inactieve leden, actieve leden zien dit niet. Inactieve leden worden overigens na 3 maanden automatisch verwijderd door het systeem. Veel plezier op het forum!
Fotocorner Fotoforum
Welkom op Fotocorner Fotoforum! Wij zijn een klein, maar gezellig fotoforum. Als je je aanmeld, vul dan even je profiel in, dan weten we wie ons forum komt versterken. Gasten zien niet alle onderdelen van het forum en zien ook reclame op het forum, evenals inactieve leden, actieve leden zien dit niet. Inactieve leden worden overigens na 3 maanden automatisch verwijderd door het systeem. Veel plezier op het forum!
Fotocorner Fotoforum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Fotocorner Fotoforum

Ons gezellige fotoforum. Post hier de foto`s die je gemaakt hebt en vraag wat anderen ervan vinden.
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen
Inloggen
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Log me automatisch in bij elk bezoek: 
:: Ik ben mijn wachtwoord vergeten
Laatste onderwerpen
» van de zelfde plant
Picasa in 't Galgeveld. I_icon_minitimedi okt 02, 2018 2:29 pm van jurgenl

» plant bespoten met water en macro gertokken
Picasa in 't Galgeveld. I_icon_minitimedi okt 02, 2018 2:27 pm van jurgenl

» een paarden kop
Picasa in 't Galgeveld. I_icon_minitimezo mei 27, 2018 1:37 pm van jurgenl

» koeien in de wei
Picasa in 't Galgeveld. I_icon_minitimezo mei 27, 2018 1:36 pm van jurgenl

» Mijn laatste foto hier.
Picasa in 't Galgeveld. I_icon_minitimewo jan 10, 2018 3:24 pm van Raym

» De zeearend
Picasa in 't Galgeveld. I_icon_minitimema jul 03, 2017 9:11 pm van peterdehaan

» Pietersheim
Picasa in 't Galgeveld. I_icon_minitimedi jun 27, 2017 11:19 pm van Andre

» Rups.
Picasa in 't Galgeveld. I_icon_minitimedi jun 27, 2017 11:17 pm van Andre

» Schedel van de brilbeer.
Picasa in 't Galgeveld. I_icon_minitimewo nov 09, 2016 6:44 pm van Jose

» Brug in Vroenhoven (B)
Picasa in 't Galgeveld. I_icon_minitimezo okt 30, 2016 6:08 pm van Jose

» Hertjes in het zwarte woud.
Picasa in 't Galgeveld. I_icon_minitimezo okt 30, 2016 6:03 pm van Jose

» Onze jerom
Picasa in 't Galgeveld. I_icon_minitimewo okt 19, 2016 8:00 pm van Jos

» Gouvernement van Maastricht
Picasa in 't Galgeveld. I_icon_minitimewo okt 19, 2016 6:29 pm van Jose

» Metone grandiose.
Picasa in 't Galgeveld. I_icon_minitimewo okt 19, 2016 6:27 pm van Jose

» Elfia InArcen
Picasa in 't Galgeveld. I_icon_minitimeza okt 15, 2016 2:58 pm van Jose

» Apostelhoeve maastricht
Picasa in 't Galgeveld. I_icon_minitimema okt 10, 2016 3:06 pm van Jose

» Model Nina
Picasa in 't Galgeveld. I_icon_minitimezo okt 09, 2016 2:49 pm van Raym

mei 2024
madiwodovrzazo
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
KalenderKalender
Meest actieve berichtenplaatsers van deze maand
Geen gebruiker
Zoeken
 
 

Geef resultaten weer als:
 
Rechercher Geavanceerd zoeken
Social bookmarking
Social bookmarking reddit      

Maak een bladwijzer en deel het adres van Fotocorner Fotoforum op uw social bookmarking website
Meest bekeken onderwerpen
Kievit
Regels van Het forum
Roze Roos
Paardenworst speciaal
Swamp Hotel
Camp Astrid
Muskuseend pulletjes
Panorama paard van Marken
Foto van een Trap
EK Mountainbiken/ EC Mountainbike
Trefwoorden
2013 2011 2015 2012 2016 hart 2014
Statistieken
We hebben 83 geregistreerde gebruikers
De nieuwste gebruiker is RJ

Alle gebruikers hebben in totaal 21741 berichten geplaatst in 3798 onderwerpen

 

 Picasa in 't Galgeveld.

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Gast
Gast




Picasa in 't Galgeveld. Empty
BerichtOnderwerp: Picasa in 't Galgeveld.   Picasa in 't Galgeveld. I_icon_minitimewo apr 24, 2013 4:12 am

Vandaag ben ik naar het Galgeveld te Lier gereden. Maar, ben er niet geraakt omdat wolken kwamen opzetten. Dus, was dit een gelegenheid als geen ander om de enkele foto's, die ik getrokken had, op te smukken met het programma Picasa. Je ziet eerst de originele foto. Daarna volgt de bewerking op Picasa.

1.
Picasa in 't Galgeveld. DSCN5670_zpsbe0e67d1

Picasa in 't Galgeveld. DSCN5669_zps1ac3a2e2
De Spuilei te Lier. Een beetje overdone..?

2.
Picasa in 't Galgeveld. DSCN5675_zps618e4d30

Picasa in 't Galgeveld. DSCN56752_zps4fa78f4c
De Anton Bergmannlaan.

3.
Picasa in 't Galgeveld. DSCN5679_zpseccd4c34

Picasa in 't Galgeveld. DSCN56792_zps4cab0510

4.
Picasa in 't Galgeveld. DSCN5687_zpsb744a178

Picasa in 't Galgeveld. DSCN56872_zps64bd0cfb
De Vesten. Persoonlijk vind ik dit de beste foto van de dag.

5.
Picasa in 't Galgeveld. DSCN5692_zpscc91bf83

Picasa in 't Galgeveld. DSCN56922_zps13243aa4
De Antwerpse Poort. / The Antwerpse Poort.

6.
Picasa in 't Galgeveld. DSCN5694_zpsdefccc9c

Picasa in 't Galgeveld. DSCN56942_zps2b4dc56d

7.
Picasa in 't Galgeveld. DSCN5696_zps675f29c2

Picasa in 't Galgeveld. DSCN56962_zps8871775c
Het Fietspunt.

8.
Picasa in 't Galgeveld. DSCN5702_zpsd669e5d9

Picasa in 't Galgeveld. DSCN57022_zps97630a9a

9.
Picasa in 't Galgeveld. DSCN5703_zps76b6cbac

Picasa in 't Galgeveld. DSCN57032_zps60229e1f
De Tramweglei.

10.
Picasa in 't Galgeveld. DSCN5709_zpsf60b2754

Picasa in 't Galgeveld. DSCN57092_zpsffcdf910
De Tuinweg. Toen ik dit zag naderen, wist ik hoe laat het was. Morgen beter.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Picasa in 't Galgeveld. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Picasa in 't Galgeveld.   Picasa in 't Galgeveld. I_icon_minitimewo apr 24, 2013 4:15 pm

Je ziet dat je heel leuk kan spelen met die fotoprogramma Dirk. Leuk die plaat met al die fietsen op een rijtje in blauw. Ik zelf speel het liefst met de camera ver van het stadse geweld. De polder is mijn gebied...
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Picasa in 't Galgeveld. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Picasa in 't Galgeveld.   Picasa in 't Galgeveld. I_icon_minitimewo apr 24, 2013 4:37 pm

die fietsenfoto is zeker mooi!! ook niet bewerkt al een hele leuke foto..
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Picasa in 't Galgeveld. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Picasa in 't Galgeveld.   Picasa in 't Galgeveld. I_icon_minitimedo apr 25, 2013 3:10 am

Sjefke schreef:
Je ziet dat je heel leuk kan spelen met die fotoprogramma Dirk. Leuk die plaat met al die fietsen op een rijtje in blauw. Ik zelf speel het liefst met de camera ver van het stadse geweld. De polder is mijn gebied...

Dank je om je complimentje, beste Sjefke (of Peter)! Picasa in 't Galgeveld. 631737971

Maar ik heb al gemerkt dat het best moeilijk is om jezelf in te houden met die programma's. Momenteel heb ik zo'n 130 foto's behandeld met Picasa. Morgen zijn het er ongetwijfeld minimum 230. Op het einde van het wandelseizoen, zullen het zo'n 10.000 zijn. Zoals je merkt, fotokes zijn hier bandwerk. Het voordeel hiervan is wel dat je snel en veel leert, als je er zo intensief mee bezig bent. lol!

Zoals ik Raymond al verteld heb, zou ik ook veel liever de natuur intrekken (hoewel hier erg beperkt voorradig). Maar, tenzij je ervoor zorgt dat ik terug over 4 ledematen beschik, is die kans zo goed als uitgesloten. Ik kan enkel in mijn rolkarreke rondtoeren en trekken wat ik tegenkom... Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Picasa in 't Galgeveld. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Picasa in 't Galgeveld.   Picasa in 't Galgeveld. I_icon_minitimedo apr 25, 2013 3:14 am

Wolly schreef:
die fietsenfoto is zeker mooi!! ook niet bewerkt al een hele leuke foto..

Reuze bedankt, beste Wolly! Picasa in 't Galgeveld. 631737971

Ja, in sommige gevallen liggen beide resultaten niet zo ver uit elkaar... lol!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Picasa in 't Galgeveld. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Picasa in 't Galgeveld.   Picasa in 't Galgeveld. I_icon_minitimedo apr 25, 2013 7:33 am

Oke dus je schiet alles vanuit je rolkarreke. Dan moet ik zeggen dat je dat zeer wel afgaat. Nieuwe ledematen kan ik je (helaas) niet aan helpen, dan had ik voor mijzelf ook wat verse onderdelen geregeld, haha. Maar knap bezig en bovenal, ga zo door, ga zo door..
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Picasa in 't Galgeveld. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Picasa in 't Galgeveld.   Picasa in 't Galgeveld. I_icon_minitimevr apr 26, 2013 5:50 am

Sjefke schreef:
Oke dus je schiet alles vanuit je rolkarreke. Dan moet ik zeggen dat je dat zeer wel afgaat. Nieuwe ledematen kan ik je (helaas) niet aan helpen, dan had ik voor mijzelf ook wat verse onderdelen geregeld, haha. Maar knap bezig en bovenal, ga zo door, ga zo door..

Tja, ik moet wel. Er is geen alternatief voorradig. Rolling Eyes

Ach, ik ben er best tevreden mee. Hoewel er altijd ruimte is om te verbeteren. Persoonlijk had ik nooit verwacht dat ik zo ver zou komen. Hoewel het nergens is in vergelijking met jou en de andere, betere fotografen hier aanwezig. Maar er is reden tot hoop. Dinsdag nog pocketcamera's gezien met daarop een kleinbeeldlens van Samsung. Kostprijs: 129 euro. Dit betekent het einde van m'n Nikon Coolpix-periode (enfin, tegen dat ze stuk zijn wat gegarandeerd gebeurt binnen 6 maanden) en het begin van m'n Samsung-periode. lol!

Ja, daar kan ik inkomen! Picasa in 't Galgeveld. Animaatjes-lachen-809691 Ach, zo verschillend met het normale leven is het hebben van een handicap niet. Je moet je geluk vinden in wat wél kan en hebt. Dat, gecombineerd met een positieve houding in 't leven en je komt al een heel eind. Picasa in 't Galgeveld. 960125323

Reuze bedankt voor je aanmoedigen, beste Sjefke! Picasa in 't Galgeveld. 631737971 Gisteren en vandaag niet anders gedaan. Meer dan 450 fotokes getrokken, herleid tot zo'n 200-tal, allemaal door Picasa gejaagd en opgeladen op het web. De tweede reeks is nu bezig op te laden. Ik moet nog uitzoeken wat en hoe, maar verwacht je maar aan 2 reportages... afro
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Picasa in 't Galgeveld. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Picasa in 't Galgeveld.   Picasa in 't Galgeveld. I_icon_minitimevr apr 26, 2013 12:05 pm

Hoi Dirk

Je bent lekker actief en tja,iedereen moet bij het begin beginnen en dan komt er langzaam een stijgende lijn in het werk. Jammer dat je zo ver zit, had graag met je de polders hier ingereden want dat zijn asfaltwegjes waar ook jij komen kan en goed uit de “voeten” met je camera.

Altijd leuk om weer eens een iets betere camera aan te schaffen waar de kwaliteit ook weer verbeteren kan.

Je levenshouding is er een waar veel mensen inclusief ikzelf veel van kunnen leren, dacht ik zo.

Ik ben zelf nog altijd het meeste te spreken over de Lumix camera’s Pocket of de grote jongens. Ze zijn niet spotgoedkoop maar de kwaliteit is dan ook erg goed.
Zit ook deels in de optiek die van deze serie van Leica is.

Vooral omdat je een beperking hebt bij het nemen van foto’s (enkel vanuit je karretje) zou ik indien mogelijk een compact camera kopen waarbij je in ieder geval niet snel tegen de beperkingen op loopt. Ik schoot eerder deze week nog een serie foto’s van een vriend van mij die zwaar Ms heeft en waar ik regelmatig voor kook en dan moet ik hem voeren want ook zijn handen en armen willen niet meer. En toch een blij mens. Wat een voorbeeld…

Vergeet ook niet om lekker te klooien met picasa. Soms meer mogelijk dan je denkt. Onnodig te zeggen dat de kwaliteit door deze bewerking is afgenomen omdat ik niet van af een originele werk, maar toch...
Picasa in 't Galgeveld. Clipboard01_tonemapped_tonemapped_zps1fe8a2a4
Een groet

Peter
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Picasa in 't Galgeveld. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Picasa in 't Galgeveld.   Picasa in 't Galgeveld. I_icon_minitimevr apr 26, 2013 5:47 pm

Very Happy die foto is er geknipt voor!!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Picasa in 't Galgeveld. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Picasa in 't Galgeveld.   Picasa in 't Galgeveld. I_icon_minitimeza apr 27, 2013 5:17 am

Sjefke schreef:
Hoi Dirk

Je bent lekker actief en tja,iedereen moet bij het begin beginnen en dan komt er langzaam een stijgende lijn in het werk. Jammer dat je zo ver zit, had graag met je de polders hier ingereden want dat zijn asfaltwegjes waar ook jij komen kan en goed uit de “voeten” met je camera.

Altijd leuk om weer eens een iets betere camera aan te schaffen waar de kwaliteit ook weer verbeteren kan.

Je levenshouding is er een waar veel mensen inclusief ikzelf veel van kunnen leren, dacht ik zo.

Ik ben zelf nog altijd het meeste te spreken over de Lumix camera’s Pocket of de grote jongens. Ze zijn niet spotgoedkoop maar de kwaliteit is dan ook erg goed.
Zit ook deels in de optiek die van deze serie van Leica is.

Vooral omdat je een beperking hebt bij het nemen van foto’s (enkel vanuit je karretje) zou ik indien mogelijk een compact camera kopen waarbij je in ieder geval niet snel tegen de beperkingen op loopt. Ik schoot eerder deze week nog een serie foto’s van een vriend van mij die zwaar Ms heeft en waar ik regelmatig voor kook en dan moet ik hem voeren want ook zijn handen en armen willen niet meer. En toch een blij mens. Wat een voorbeeld…

Vergeet ook niet om lekker te klooien met picasa. Soms meer mogelijk dan je denkt. Onnodig te zeggen dat de kwaliteit door deze bewerking is afgenomen omdat ik niet van af een originele werk, maar toch...
Picasa in 't Galgeveld. Clipboard01_tonemapped_tonemapped_zps1fe8a2a4
Een groet

Peter

Op dit moment nog niet, beste Peter. Morgen is de aankleding van mijn decor klaar. Dan volgt nog enkel de afwerking. Hoelang deze zal duren, is op het moment nog niet geweten. Wij slaan nieuwe wegen in met aquariumdecorbouw en werken met nog nooit gebruikte materialen (tijdens de aankleding). Vandaar. Maar, de hoop is dat we er eerst epoxy over kunnen spuiten (3 lagen), dan nog een laag of twee verven en zand inwrijven. Pas als het decor helemaal af is, kan ik me op iets anders concentreren. Dan blijft het afhankelijk van het weer, natuurlijk, maar ik ga zo vaak buiten als ik kan en trek iedere keer fotokes. Dus, tegen dat ik op dreef kom... Very Happy

Wel, misschien is zoiets mogelijk. Er bestaan immers international treinen en vervoer voor rolstoelen. Shocked

Ja, dat lijkt me wel wat! Vooral omdat het een camera is die ik kan hanteren. lol!

Bedankt voor de tip van Lumix! Ik zal er eens naar zoeken, want Lier is slechts een klein stadje (50.000 inwoners). Voor mij persoonlijk blijft een Hasselblad 6x9-camera de beste. Maar, totaal niet te hanteren. Vroeger heb ik een Mamya 6x6-camera gehad. Dat zijn tenminste negatieven waarmee je kunt werken... afro

Net mijn idee, beste Peter! Picasa in 't Galgeveld. 631737971 Reken daarbij nog dat elke beweging ik maak door dezelfde hand wordt geleid als deze waarin ik mijn camera moet vasthouden (en af en toe nog een sigaretje). Reken daarbij nog dat ik me in het verkeer begeef dat allemaal veel sneller is dan mijn 10 km/u en je begrijpt wel dat ik meer dan genoeg aan het hoofd heb om daarnaast nog met cameraproblemen opgezadeld te zitten. affraid

Tja, je levensvreugde zit voornamelijk in je hoofd, heb ik geleerd. Wink

Ongetwijfeld heb je gelijk en dat staat ook op het programma, deze zomer. Nadat het decor af is, dus. Cool Op het moment ben ik al tevreden als ik m'n foto's iets 'zonniger' krijg. A propos, is de foto, die jij gepubliceerd hebt, een Picassa-bewerking? Question

Hou je struis! Picasa in 't Galgeveld. 960125323

Dirk
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Picasa in 't Galgeveld. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Picasa in 't Galgeveld.   Picasa in 't Galgeveld. I_icon_minitimeza apr 27, 2013 5:23 am

Wolly schreef:
Very Happy die foto is er geknipt voor!!

Ja, die is zeker niet gek! Picasa in 't Galgeveld. 631737971

Alhoewel ik me afvraag hoe het zou overkomen met de daarop volgende foto... Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Picasa in 't Galgeveld. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Picasa in 't Galgeveld.   Picasa in 't Galgeveld. I_icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Picasa in 't Galgeveld.
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Galgeveld.
» Picasa 3
» Galgeveld en Zevenbergen.

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Fotocorner Fotoforum :: Foto's / pictures :: Landschappen / Landscapes-
Ga naar: