Fotocorner Fotoforum
Welkom op Fotocorner Fotoforum! Wij zijn een klein, maar gezellig fotoforum. Als je je aanmeld, vul dan even je profiel in, dan weten we wie ons forum komt versterken. Gasten zien niet alle onderdelen van het forum en zien ook reclame op het forum, evenals inactieve leden, actieve leden zien dit niet. Inactieve leden worden overigens na 3 maanden automatisch verwijderd door het systeem. Veel plezier op het forum!
Fotocorner Fotoforum
Welkom op Fotocorner Fotoforum! Wij zijn een klein, maar gezellig fotoforum. Als je je aanmeld, vul dan even je profiel in, dan weten we wie ons forum komt versterken. Gasten zien niet alle onderdelen van het forum en zien ook reclame op het forum, evenals inactieve leden, actieve leden zien dit niet. Inactieve leden worden overigens na 3 maanden automatisch verwijderd door het systeem. Veel plezier op het forum!
Fotocorner Fotoforum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Fotocorner Fotoforum

Ons gezellige fotoforum. Post hier de foto`s die je gemaakt hebt en vraag wat anderen ervan vinden.
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen
Inloggen
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Log me automatisch in bij elk bezoek: 
:: Ik ben mijn wachtwoord vergeten
Laatste onderwerpen
» van de zelfde plant
Naar Emblem. I_icon_minitimedi okt 02, 2018 2:29 pm van jurgenl

» plant bespoten met water en macro gertokken
Naar Emblem. I_icon_minitimedi okt 02, 2018 2:27 pm van jurgenl

» een paarden kop
Naar Emblem. I_icon_minitimezo mei 27, 2018 1:37 pm van jurgenl

» koeien in de wei
Naar Emblem. I_icon_minitimezo mei 27, 2018 1:36 pm van jurgenl

» Mijn laatste foto hier.
Naar Emblem. I_icon_minitimewo jan 10, 2018 3:24 pm van Raym

» De zeearend
Naar Emblem. I_icon_minitimema jul 03, 2017 9:11 pm van peterdehaan

» Pietersheim
Naar Emblem. I_icon_minitimedi jun 27, 2017 11:19 pm van Andre

» Rups.
Naar Emblem. I_icon_minitimedi jun 27, 2017 11:17 pm van Andre

» Schedel van de brilbeer.
Naar Emblem. I_icon_minitimewo nov 09, 2016 6:44 pm van Jose

» Brug in Vroenhoven (B)
Naar Emblem. I_icon_minitimezo okt 30, 2016 6:08 pm van Jose

» Hertjes in het zwarte woud.
Naar Emblem. I_icon_minitimezo okt 30, 2016 6:03 pm van Jose

» Onze jerom
Naar Emblem. I_icon_minitimewo okt 19, 2016 8:00 pm van Jos

» Gouvernement van Maastricht
Naar Emblem. I_icon_minitimewo okt 19, 2016 6:29 pm van Jose

» Metone grandiose.
Naar Emblem. I_icon_minitimewo okt 19, 2016 6:27 pm van Jose

» Elfia InArcen
Naar Emblem. I_icon_minitimeza okt 15, 2016 2:58 pm van Jose

» Apostelhoeve maastricht
Naar Emblem. I_icon_minitimema okt 10, 2016 3:06 pm van Jose

» Model Nina
Naar Emblem. I_icon_minitimezo okt 09, 2016 2:49 pm van Raym

mei 2024
madiwodovrzazo
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
KalenderKalender
Meest actieve berichtenplaatsers van deze maand
Geen gebruiker
Zoeken
 
 

Geef resultaten weer als:
 
Rechercher Geavanceerd zoeken
Social bookmarking
Social bookmarking reddit      

Maak een bladwijzer en deel het adres van Fotocorner Fotoforum op uw social bookmarking website
Meest bekeken onderwerpen
Kievit
Regels van Het forum
Roze Roos
Paardenworst speciaal
Swamp Hotel
Camp Astrid
Panorama paard van Marken
Muskuseend pulletjes
Foto van een Trap
EK Mountainbiken/ EC Mountainbike
Trefwoorden
2012 2016 2014 hart 2011 2015 2013
Statistieken
We hebben 83 geregistreerde gebruikers
De nieuwste gebruiker is RJ

Alle gebruikers hebben in totaal 21741 berichten geplaatst in 3798 onderwerpen

 

 Naar Emblem.

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Gast
Gast




Naar Emblem. Empty
BerichtOnderwerp: Naar Emblem.   Naar Emblem. I_icon_minitimeza apr 20, 2013 3:22 am

Donderdag ben ik naar Emblem gereden. 136 foto's getrokken. Zo'n 50 overgehouden voor m'n blog. Dit zijn de beste 13.

1.
Naar Emblem. DSCN54652_zpsb1147446
Ik vertrek...

2.
Naar Emblem. DSCN54672_zpse08aef86
Aan de appartementsgebouwen...

3.
Naar Emblem. DSCN54782_zps93764fcb
Vlakbij de Spuilei...

4.
Naar Emblem. DSCN54842_zps5d58d023
Te Lier...

5.
Naar Emblem. DSCN54872_zpsc45600b1
Ik ben weg...

6.
Naar Emblem. DSCN55052_zps86389fcd
Langs de Nete...

7.
Naar Emblem. DSCN55112_zps8133eea0
Tot deze rivier het Netekanaal kruist...

8.
Naar Emblem. DSCN55242_zpse9a19993
Ik rijd verder...

9.
Naar Emblem. DSCN55292_zps995beee2
In de richting van Emblem...

10.
Naar Emblem. DSCN55442_zps4d6c2b81
De Stapstraat te Emblem...

11.
Naar Emblem. DSCN55622_zps5ebdd938
De Sint Gummarusstraat...

12.
Naar Emblem. DSCN55802_zps50978036
Hutveld.

13.
Naar Emblem. DSCN55712_zps97887cbd
Ik keer terug via het Safipad.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Naar Emblem. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Naar Emblem.   Naar Emblem. I_icon_minitimeza apr 20, 2013 7:45 am

Mooie foto's Dirk.

Foto 3 en 13 hebben mijn voorkeur.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Naar Emblem. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Naar Emblem.   Naar Emblem. I_icon_minitimeza apr 20, 2013 8:37 am

heerlijk zonnig Smile foto 3 voor mij.. mooi ronde lijnen
Terug naar boven Ga naar beneden
Raym
Admin
Raym


Aantal berichten : 2978
Registratiedatum : 17-12-11
Leeftijd : 56
Woonplaats : Zoetermeer

Naar Emblem. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Naar Emblem.   Naar Emblem. I_icon_minitimeza apr 20, 2013 5:31 pm

ik heb wat minder met al die huizen en verkeerdborden. Voor mij dus nummer 7:)
Terug naar boven Ga naar beneden
http://raymsfotosite.nl/
Gast
Gast




Naar Emblem. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Naar Emblem.   Naar Emblem. I_icon_minitimeza apr 20, 2013 5:37 pm

Vind het een goede serie geworden, lekker scherp en kleurrijk. Die verkeersborden, ja jammer die krengen staan overal. Toch storen ze mij niet zo in deze serie.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Naar Emblem. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Naar Emblem.   Naar Emblem. I_icon_minitimezo apr 21, 2013 12:38 am

Gitte schreef:
Mooie foto's Dirk.
Foto 3 en 13 hebben mijn voorkeur.

Reuze bedankt voor je complimentje, beste Gitte! Naar Emblem. 631737971

Ja, dat zijn goede foto's. Maar, beiden kunnen nog verbeterd worden. Dus, zie je beiden ongetwijfeld terugkeren in één van mijn volgende wandelingen. Dit is het voordeel en het nadeel van een rolstoel. Voordeel: je komt vaak voorbij dezelfde plekjes. Nadeel: je komt vaak voorbij dezelfde plekjes. Naar Emblem. 960125323
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Naar Emblem. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Naar Emblem.   Naar Emblem. I_icon_minitimezo apr 21, 2013 12:45 am

Wolly schreef:
heerlijk zonnig Smile foto 3 voor mij.. mooi ronde lijnen

Ja, dat was voor mij de reden om buiten te gaan, ondanks de gure en felle wind. Het was zonnig en dit jaar, bij mijn twee vorige wandelingen, zat de zon verscholen achter sluiers. Dus, weer of geen weer, ik moest naar buiten. Tevens heeft Picassa geholpen om ze zo zonnig te maken. Maar, ik heb niemand er iets over horen zeggen, dus dat stelt me gerust dat het niet 'overdone' is. En, da's altijd leuk! Naar Emblem. 631737971
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Naar Emblem. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Naar Emblem.   Naar Emblem. I_icon_minitimezo apr 21, 2013 1:09 am

Raym schreef:
ik heb wat minder met al die huizen en verkeerdborden. Voor mij dus nummer 7:)

Tja, mijn ideale beelden zijn het ook niet... Maar, mijn ideale beelden zijn voor mij onbereikbaar... Ik zit nu eenmaal in een rolstoel (daar heb ik niet voor gekozen)... Nu, ik kan hierop op twee manieren reageren... Ik kan in een hoekje gaan zitten en nooit meer een camera aanraken omdat de foto's waar ik van hou toch buiten mijn bereik liggen... Of, ik kan rondtoeren in mijn rolkarreke en proberen schoonheid te ontdekken in beelden die nog wel binnen mijn bereik zijn... Ik denk dat je wel weet welke keuze ik gemaakt heb... Zodoende... Cool

Ik keek vooral uit naar je mening over het gebruik van Picasa. Ik heb heel m'n reeks (alle vijftig) door Picasa gejaagd en dat blijkt dus te doen te zijn. Je weet, snelheid is van cruciaal belang in mijn manier van werken. Want, ik trek nu eenmaal erg veel foto's (vandaag nog 47) die ik dagelijks op m'n computer upload. Als het werken met een computerprogramma mij erg veel tijd zou kosten, zou ik het niet kunnen gebruiken, aangezien er morgen weer nieuwe foto's op me wachten. Omdat ik met Picasa snel kan werken, is het mogelijk dat ik het programma opneem in mijn dagelijkse routine en dat lijkt mij toch fijn. Naar Emblem. 631737971


Laatst aangepast door DirkG op zo apr 21, 2013 5:16 am; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Raym
Admin
Raym


Aantal berichten : 2978
Registratiedatum : 17-12-11
Leeftijd : 56
Woonplaats : Zoetermeer

Naar Emblem. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Naar Emblem.   Naar Emblem. I_icon_minitimezo apr 21, 2013 1:22 am

misschien een idee,maar ik kom wel eens iemand tegen op facebook,die aangepaste statieven maakt,dus ook voor op de scootmobiel e.d..is dat niet wat voor jou? dan zou je ook hdr`s kunnen maken daar waar je komt...Of zit ik nu helemaal fout?..ik probeer maar gewoon mee te denken hoor
Terug naar boven Ga naar beneden
http://raymsfotosite.nl/
Gast
Gast




Naar Emblem. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Naar Emblem.   Naar Emblem. I_icon_minitimezo apr 21, 2013 1:24 am

MDevil schreef:
Vind het een goede serie geworden, lekker scherp en kleurrijk. Die verkeersborden, ja jammer die krengen staan overal. Toch storen ze mij niet zo in deze serie.

Reuze bedankt voor je complimentje, beste Devil! Naar Emblem. 631737971

Deze reportage is van een kwaliteit die ik ook in mijn volgende reportages zal proberen te benaderen. D.m.v. het gebruik van Picasa, moet ik toegeven. Je ziet, waar een tip van Sjefke allemaal niet toe leiden kan... lol!

Tja, verkeersborden zijn als elektriciteitspalen... Ze staan hopeloos in de weg... Tot ik besloot van ze te integreren in mijn fotografie... Ze staan er nu eenmaal en ik geloof niet dat ze, enkel om mij een plezier te doen, opgeruimd zullen worden... Dus... Naar Emblem. 960125323
Terug naar boven Ga naar beneden
Raym
Admin
Raym


Aantal berichten : 2978
Registratiedatum : 17-12-11
Leeftijd : 56
Woonplaats : Zoetermeer

Naar Emblem. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Naar Emblem.   Naar Emblem. I_icon_minitimezo apr 21, 2013 2:15 am

Hoi Dirk,

Ik zie op je blog foto`s met water erop..waarom heb je die hier niet bijgezet?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://raymsfotosite.nl/
Gast
Gast




Naar Emblem. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Naar Emblem.   Naar Emblem. I_icon_minitimezo apr 21, 2013 3:32 am

Raym schreef:
misschien een idee,maar ik kom wel eens iemand tegen op facebook,die aangepaste statieven maakt,dus ook voor op de scootmobiel e.d..is dat niet wat voor jou? dan zou je ook hdr`s kunnen maken daar waar je komt...Of zit ik nu helemaal fout?..ik probeer maar gewoon mee te denken hoor

Bedankt, beste Raymond, dat je mee wil denken! Naar Emblem. 3490214206

Maar, de waarheid is dat ik een rolstoelstatief heb. Evenals een tweede camera, een Sony (de eerste pocketcamera die met een kleinbeeldlens kon worden uitgerust) met een zoomlens (400 mm). Een rolstoelstatief heeft echter het nadeel dat er een ballhead gebruikt wordt, waarop de camera wordt gemonteerd. En, met gewicht van zo'n zoomlens, ondersteund door enkel een ballhead, rondrijden over de Vlaamse kasseien (die ik probeer te vermijden, soms kan ik echter niet anders) is een risico dat ik niet neem. Dat doe ik gewoon niet met een lens die ongeveer 1000 euro kost. Want, vroeger of later loopt het toch slecht af. Daarop is geen ballhead berekend. Nu, deze camera (en het statief) zijn aangekocht met de bedoeling om m'n vissen te kunnen trekken. En, in huis, over tegels, is de ballhead de ideale oplossing. Jammer genoeg is de camera dat niet (geen reflexcamera) dus dat valt tegen. Rolling Eyes

Oplossing voor dit probleem: één reflexcamera kopen met ernstige zoom om binnenshuis m'n visjes mee te kunnen trekken. Zet een reflexcamera op een statief (met ballhead) en ik kan hen wél bedienen (althans, dat hoop ik). Dan kan ik nog altijd niet deze camera gebruiken buitenshuis (wegens onverenigbaarheid ballhead - Vlaamse kasseien), maar dat is dan 'a fact of life'. Wat ik ondertussen wel kan doen om m'n Nikon Coolpix te upgraden, is een breedhoekje (iets rond de 60 mm; heb momenteel een 55 mm op m'n Coolpix zitten) kopen voor m'n Sony. Want, een breedhoek is een korte lens (weegt het minst van alle lenzen), geeft automatisch het meest scherptediepte en is voor mij de meest praktische lens om te gebruiken. Nu, een pocketcamera met een kleinbeeld breedhoekje op weegt aanzienlijk minder dan een pocketcamera met een zoomlens. En, daarmee durf ik wél over de Vlaamse kasseien trekken, zelfs indien het geheel slechts ondersteund wordt door een ballhead. lol!

Voila, zo ziet m'n toekomst eruit. Maar, omdat ik slechts een vervangingsinkomen heb (waarover je mij niet hoort klagen) kan ik niet alles tegelijkertijd betalen. De herinrichting van m'n appartement en de aankoop van m'n aquaria (en dat zijn toch serieuze bakken, dus niet onmiddellijk goedkoop te noemen) gaan voorop. Maar, binnen twee jaar, kunnen we eens ernstig praten over wat en hoe we dat gaan aanpakken... Naar Emblem. 631737971

Kun je met een Nikon Coolpis HDR's trekken? Question


Laatst aangepast door DirkG op zo apr 21, 2013 5:21 am; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Naar Emblem. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Naar Emblem.   Naar Emblem. I_icon_minitimezo apr 21, 2013 3:45 am

Raym schreef:
Hoi Dirk,
Ik zie op je blog foto`s met water erop..waarom heb je die hier niet bijgezet?

Hi, Raymond! Very Happy

Omdat het een beeld is van het panoramische punt in Lier (enfin, ik noem het zo) en ik dat verleden jaar vast en zeker al getoond heb. Op hetzelfde punt, bijvorbeeld, is de laatste luchtfoto getrokken van Beste Foto's, deel 4. Het is zoals ik zei: het voordeel van een rolstoel is dat je vaak dezelfde plekjes tegenkomt, het nadeel is dat je vaak dezelfde plekjes tegenkomt. En, ik probeer altijd om jullie beelden te laten zien, die je voorheen nog niet gezien hebt (wat moeilijk begint te worden, maar de redding is nabij; dinsdag komt mijn tablet met GPS-systeem binnen, zodoende heb ik een grotere keuze aan weggetjes op de bekende routes). afro

Ik zet beiden hieronder:

Naar Emblem. DSCN55142_zps73491c8d

Naar Emblem. DSCN55172_zps518e3642

Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Naar Emblem. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Naar Emblem.   Naar Emblem. I_icon_minitimezo apr 21, 2013 12:59 pm

Leuke shots Dirk die een heel klein beetje aan perfectie inleveren door iets bewegingsonscherpte. Heb ik ook vaak last van en meestal zit ik dan te suffen en staat de sluitertijd erg laag. Snelle sluitertijden zorgen voor net wat meer strakte in de platen. OOk goed om in de gaten te houden dat het oh zo handige knopje dat op de meeste camera's wel zit voor Steady shot aan staat. Om kort te gaan: leuke serie, mooie wolken en doorkijkjes. Puntje van verbetering: let op de scherpte...
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Naar Emblem. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Naar Emblem.   Naar Emblem. I_icon_minitimema apr 22, 2013 4:26 am

Sjefke schreef:
Leuke shots Dirk die een heel klein beetje aan perfectie inleveren door iets bewegingsonscherpte. Heb ik ook vaak last van en meestal zit ik dan te suffen en staat de sluitertijd erg laag. Snelle sluitertijden zorgen voor net wat meer strakte in de platen. OOk goed om in de gaten te houden dat het oh zo handige knopje dat op de meeste camera's wel zit voor Steady shot aan staat. Om kort te gaan: leuke serie, mooie wolken en doorkijkjes. Puntje van verbetering: let op de scherpte...

Reuze bedankt voor al je complimentjes aangaande deze foto's! Naar Emblem. 631737971

Mag ik er van uitgaan dat jij ook niets onnatuurlijks merkt aan deze foto's? Het is mijn eerste reeks met Picasa en ik vraag me zo'n beetje af of er iets 'overdone' inzit... Naar Emblem. 1956175960

Je hebt ongetwijfeld gelijk met je opmerking over de scherpte van deze foto's. Alhowel ik meen uit mijn studies te herinneren dat lange sluitertijden met een zo klein mogelijke diafragmaopening ook erg goed is, als je op scherptediepte uit bent. Maar, dan moet je met statieven werken. Anyway, er is op dat vlak duidelijk iets mis mee gegaan. Wat het is, daar heb ik het raden naar. Het kan de hevige wind zijn geweest die het mij onmogelijk maakte mijn hand stil te houden toen ik foto's nam (dit was zeker het geval op de dijk, waar deze foto genomen werd). Naar Emblem. 4054492955

Voor de rest spijt het mij, beste Sjefke, maar iets te zeggen te hebben over zaken als diafragmaopeningen, sluitertijden, lichtmeting, scherpstelling, e.d. staat het programma van een Nikon Coolpix niet toe. Ik kan m'n witbalans wijzigen al naargelang de lichtomstandigheden (vb: TL-lamp en Bewolkt), de Kleurweergave (zonnige kleuren of normale), de Autofocus regelen tussen een 'Enkelvoudige Autofocus' en een 'Full-Time Autofocus' (wat dit ook wil zeggen, ik begrijp er geen woord van). Daarnaast is het programma bijna niet te hanteren met één hand (iets moet de camera vasthouden en om tegelijkertijd een programma te bedienen is écht niet zo simpel, uiteindelijk, je hebt maar 5 vingers). Ik stuur, rem, trek op (voor zover ik kan) met één hand waar ik daarnaast nog een camerake in vasthoud (en soms nog een sigaretje). En, dat alles terwijl de fietsen, velomobielen, brommers, moto's, auto's, bestelwagens en vrachtwagens me om de oren vliegen. Als ik daarnaast om de haverklap m'n programma moet gaan bijstellen, vrees ik dat het allemaal een beetje veel wordt. Uiteindelijk zijn het maar foto's. En, als er een paar mislukken, kost het me niets om nog eens op hetzelfde plekje juist dezelfde foto te trekken, in de hoop dat het ditmaal wel lukt. afro

En, oh ja, van een Steady Shot hebben ze bij Nikon divisie Coolpix nog nooit gehoord... Naar Emblem. 960125323
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Naar Emblem. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Naar Emblem.   Naar Emblem. I_icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Naar Emblem.
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Naar Broechem (en terug via Emblem).
» Ranst-Broechem-Emblem.
» Op weg naar het bos.
» Naar VDB
» Op weg naar Zee

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Fotocorner Fotoforum :: Foto's / pictures :: Landschappen / Landscapes-
Ga naar: