Fotocorner Fotoforum
Welkom op Fotocorner Fotoforum! Wij zijn een klein, maar gezellig fotoforum. Als je je aanmeld, vul dan even je profiel in, dan weten we wie ons forum komt versterken. Gasten zien niet alle onderdelen van het forum en zien ook reclame op het forum, evenals inactieve leden, actieve leden zien dit niet. Inactieve leden worden overigens na 3 maanden automatisch verwijderd door het systeem. Veel plezier op het forum!
Fotocorner Fotoforum
Welkom op Fotocorner Fotoforum! Wij zijn een klein, maar gezellig fotoforum. Als je je aanmeld, vul dan even je profiel in, dan weten we wie ons forum komt versterken. Gasten zien niet alle onderdelen van het forum en zien ook reclame op het forum, evenals inactieve leden, actieve leden zien dit niet. Inactieve leden worden overigens na 3 maanden automatisch verwijderd door het systeem. Veel plezier op het forum!
Fotocorner Fotoforum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Fotocorner Fotoforum

Ons gezellige fotoforum. Post hier de foto`s die je gemaakt hebt en vraag wat anderen ervan vinden.
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen
Inloggen
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Log me automatisch in bij elk bezoek: 
:: Ik ben mijn wachtwoord vergeten
Laatste onderwerpen
» van de zelfde plant
Tonderzwammen opnieuw I_icon_minitimedi okt 02, 2018 2:29 pm van jurgenl

» plant bespoten met water en macro gertokken
Tonderzwammen opnieuw I_icon_minitimedi okt 02, 2018 2:27 pm van jurgenl

» een paarden kop
Tonderzwammen opnieuw I_icon_minitimezo mei 27, 2018 1:37 pm van jurgenl

» koeien in de wei
Tonderzwammen opnieuw I_icon_minitimezo mei 27, 2018 1:36 pm van jurgenl

» Mijn laatste foto hier.
Tonderzwammen opnieuw I_icon_minitimewo jan 10, 2018 3:24 pm van Raym

» De zeearend
Tonderzwammen opnieuw I_icon_minitimema jul 03, 2017 9:11 pm van peterdehaan

» Pietersheim
Tonderzwammen opnieuw I_icon_minitimedi jun 27, 2017 11:19 pm van Andre

» Rups.
Tonderzwammen opnieuw I_icon_minitimedi jun 27, 2017 11:17 pm van Andre

» Schedel van de brilbeer.
Tonderzwammen opnieuw I_icon_minitimewo nov 09, 2016 6:44 pm van Jose

» Brug in Vroenhoven (B)
Tonderzwammen opnieuw I_icon_minitimezo okt 30, 2016 6:08 pm van Jose

» Hertjes in het zwarte woud.
Tonderzwammen opnieuw I_icon_minitimezo okt 30, 2016 6:03 pm van Jose

» Onze jerom
Tonderzwammen opnieuw I_icon_minitimewo okt 19, 2016 8:00 pm van Jos

» Gouvernement van Maastricht
Tonderzwammen opnieuw I_icon_minitimewo okt 19, 2016 6:29 pm van Jose

» Metone grandiose.
Tonderzwammen opnieuw I_icon_minitimewo okt 19, 2016 6:27 pm van Jose

» Elfia InArcen
Tonderzwammen opnieuw I_icon_minitimeza okt 15, 2016 2:58 pm van Jose

» Apostelhoeve maastricht
Tonderzwammen opnieuw I_icon_minitimema okt 10, 2016 3:06 pm van Jose

» Model Nina
Tonderzwammen opnieuw I_icon_minitimezo okt 09, 2016 2:49 pm van Raym

april 2024
madiwodovrzazo
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     
KalenderKalender
Meest actieve berichtenplaatsers van deze maand
Geen gebruiker
Zoeken
 
 

Geef resultaten weer als:
 
Rechercher Geavanceerd zoeken
Social bookmarking
Social bookmarking reddit      

Maak een bladwijzer en deel het adres van Fotocorner Fotoforum op uw social bookmarking website
Meest bekeken onderwerpen
Kievit
Regels van Het forum
Roze Roos
Paardenworst speciaal
Swamp Hotel
Camp Astrid
Panorama paard van Marken
Muskuseend pulletjes
Foto van een Trap
EK Mountainbiken/ EC Mountainbike
Trefwoorden
hart 2014 2016 2012 2011 2015 2013
Statistieken
We hebben 83 geregistreerde gebruikers
De nieuwste gebruiker is RJ

Alle gebruikers hebben in totaal 21741 berichten geplaatst in 3798 onderwerpen

 

 Tonderzwammen opnieuw

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Gast
Gast




Tonderzwammen opnieuw Empty
BerichtOnderwerp: Tonderzwammen opnieuw   Tonderzwammen opnieuw I_icon_minitimema apr 15, 2013 10:33 am

Vanmorgen de tonderzwammen opnieuw gefotografeerd.

Dit keer de witbalans op automaat gezet.

Tonderzwammen opnieuw Abbyarchief087


Tonderzwammen opnieuw Abbyarchief086


Tonderzwammen opnieuw Abbyarchief084


Tonderzwammen opnieuw Abbyarchief083


Tonderzwammen opnieuw Abbyarchief079


Tonderzwammen opnieuw Abbyarchief089
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Tonderzwammen opnieuw Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tonderzwammen opnieuw   Tonderzwammen opnieuw I_icon_minitimema apr 15, 2013 10:47 am

Witbalans ach, ik doe er nooit veel mee, nou ja in de sneeuw wil ik er wel eens mee spelen omdat sneeuw soms zo blauw oogt. Ik vind dit een heel leuke serie geworden. Niets mis mee.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Tonderzwammen opnieuw Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tonderzwammen opnieuw   Tonderzwammen opnieuw I_icon_minitimema apr 15, 2013 11:49 am

De vorige serie stond de witbalans nog op tl-licht omdat ik de dag ervoor in een hal had gefotografeerd.

Daardoor waren ze erg blauw geworden.

Van MDevil de tip gekregen de witbalans op automaat te laten staan.

Dus dat doe ik nu ook braaf.

( en ik al blij dat ik alweer wat meer wist over mijn camera lol! )
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Tonderzwammen opnieuw Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tonderzwammen opnieuw   Tonderzwammen opnieuw I_icon_minitimema apr 15, 2013 11:59 am

Leuk he, elke keer weer leer je iets en dat blijft gewoon hoe lang je ook met fotografie bezig bent....Daar ligt de uitdaging ook voor mij...Ik verklooi meer dan mij lief is, maar als ik er maar van leer...
Grootste fouten van mij:
Weer niet opgelet of het handige knopje bovenop wel op de A of AV stand stond
Vergeten onder te belichten in de zon
Batterij niet op tijd vervangen en op moment dat ik wil schieten nokt hij af
Lenzen wisselen in stoffige omgeving
Terug naar boven Ga naar beneden
elti

elti


Aantal berichten : 958
Registratiedatum : 28-12-11
Leeftijd : 76
Woonplaats : Alblasserwaard

Tonderzwammen opnieuw Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tonderzwammen opnieuw   Tonderzwammen opnieuw I_icon_minitimema apr 15, 2013 12:14 pm

Sjefke schreef:
Witbalans ach, ik doe er nooit veel mee, nou ja in de sneeuw wil ik er wel eens mee spelen omdat sneeuw soms zo blauw oogt. Ik vind dit een heel leuke serie geworden. Niets mis mee.

Er zijn fotografen die ervan uitgaan dat als je in RAW fotografeert, alles nog kan veranderen qua witbalans. Dat is ook zo, maar ik prefereer toch om de witbalans vooraf in te stellen op de omstandigheden en daarna pas lichte aanpassingen te doen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Tonderzwammen opnieuw Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tonderzwammen opnieuw   Tonderzwammen opnieuw I_icon_minitimema apr 15, 2013 12:17 pm

Ik fotografeer enkel in Jpeg. Goed, raw is meer mee mogelijk maar de grote bestanden vind ik lastig en mijn oude pc stikt erin. Ondanks dat lijkt mij de beste optie om in welk formaat je ook fotografeert, je instellingen goed staan. Een mindere foto zal ook in raw minder uit de verf te trekken zijn dan een goed gemaakte. Bedoel dat Raw geen instelling is waarbij je gemakshalve de juiste instellingen kan verwaarlozen:D
Terug naar boven Ga naar beneden
Raym
Admin
Raym


Aantal berichten : 2978
Registratiedatum : 17-12-11
Leeftijd : 55
Woonplaats : Zoetermeer

Tonderzwammen opnieuw Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tonderzwammen opnieuw   Tonderzwammen opnieuw I_icon_minitimema apr 15, 2013 1:20 pm

wordt toch tijd dat je in raw gaat fotograferen hoor peter.Zo verschrikkelijk veel meer aanpassingen tot je beschikking,dan heb ik het alleen al over schaduwen en hooglichten en zoals jullie al aangaven de witbalans. maar zelfs die ingesteld in je camera wijkt nog veel af als je in je raw converter het werkelijke grijspunt opzoekt ( 128 is grijs) Ik zou niet meer zonder kunnen,en een raw bestaqnd is echt niet zo heel veel groter dan een jpeg betsand hoor...
Terug naar boven Ga naar beneden
http://raymsfotosite.nl/
elti

elti


Aantal berichten : 958
Registratiedatum : 28-12-11
Leeftijd : 76
Woonplaats : Alblasserwaard

Tonderzwammen opnieuw Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tonderzwammen opnieuw   Tonderzwammen opnieuw I_icon_minitimema apr 15, 2013 1:32 pm

Raym schreef:
wordt toch tijd dat je in raw gaat fotograferen hoor peter.Zo verschrikkelijk veel meer aanpassingen tot je beschikking,dan heb ik het alleen al over schaduwen en hooglichten en zoals jullie al aangaven de witbalans. maar zelfs die ingesteld in je camera wijkt nog veel af als je in je raw converter het werkelijke grijspunt opzoekt ( 128 is grijs) Ik zou niet meer zonder kunnen,en een raw bestaqnd is echt niet zo heel veel groter dan een jpeg betsand hoor...

+1
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Tonderzwammen opnieuw Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tonderzwammen opnieuw   Tonderzwammen opnieuw I_icon_minitimema apr 15, 2013 2:20 pm

Ja maar, ja maar, ja maar...Ik wacht op iemand die mij helpt met een of ander program, pas dan gaat de oude verstopt zittende Pc eruit en de nieuwe op zijn plek. Deze lieve, oude, onafscheidelijk trouwe Pc kan in toch niet in raw laten stikken Razz

Bedoel raw is 4 maal zo groot....Dat lust deze oude niet.....Dan gaat hij mokken, boeren, traag worden en winderig....
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Tonderzwammen opnieuw Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tonderzwammen opnieuw   Tonderzwammen opnieuw I_icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Tonderzwammen opnieuw
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Ook even (opnieuw) voorstellen
» Opnieuw smelten ze de "kazen"

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Fotocorner Fotoforum :: Foto's / pictures :: Paddestoelen en bloemen / Mushrooms and flowers-
Ga naar: